Gigantot vesz bérbe az MMV

iho   ·   2013.03.11. 20:15
400dkfjgh

Régóta és sokan feszegetik a kérdést: miért kell a magyarországi magánvasút-társaságoknak a cseh, szlovák és a román vasutak elfekvő készletéből mozdonyt vásárolnia, és ezzel a kényszerű lépéssel párhuzamosan a szomszédos országokban elvégezni a szükséges javításokat? Holott a Trakciónak van „kerítést alkotó”, de még hadrafogható sorozata, és akad még néhány olyan, korábbi kifejezéssel élve fűtőház az országban, ahol a karbantartás is megoldható: és mindezért nem például Craiován állítják ki a számlát, hanem a Könyves Kálmán körúton.

Kőbánya felsőn a 039-es<br>(fotók: Vörös Attila)

Nos, a jelek szerint a paradigmaváltás folyamatban van, és az érthetetlen és védhetetlen korábbi álláspontot rugalmasabb üzletpolitika váltja fel. Ennek első jeleként az AWT jár a 037-es Giganttal, az MMV pedig holnap veheti át a 031-es gépet, amit egy évig bérel. A magánvasút-társaságok és a Trakció közötti eddigi vontatási szolgáltatás során is vitték államvasúti mozdonyok a tehervonatokat, de trakciós személyzettel.

Az új típusú együttműködés lényege, hogy a személyzetet immáron az AWT, illetve az MMV adja a 630-asokra. A következő lépés már a mozdonyvásárlás lehet, de a hosszú ideje dermedt áruszállítási piac csak nehezen generál új vonatokat, ezért egyelőre a magánvasúti vontatási kapacitás stagnálására kell számítani.

A 630 031-est az MMV Nyíregyházán veszi át.

Konténervonattal Budatétényben

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.