Gondok a fapadosokkal
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) kifogásolta a diszkont légitársaságok utasjogi gyakorlatát.
A civil szervezetek közleménye szerint bizonyos légitársaságok semmibe veszik az uniós és a hazai normákat, hogy kikerüljék a fizetési kötelezettségeket. Kiemelték, hogy járatkiesés, járattörlés esetén egyértelműen az utasokat védik a jogok, a légitársaságnak gondoskodnia kell az ellátásról, továbbá díjmentesen biztosítania kell két telefonhívást, telex- vagy faxüzenetet, az e-mailküldés lehetőségét, étkezést, frissítőket, valamint szállást, ha egy vagy több éjszakát kell ott tartózkodnia az utasnak, és ennek megfelelően a szállítást a reptér és a szállás között. A FEOSZ a peres út helyett az illetékes békéltető testületek megkeresését javasolja, ha az utasjogok valamilyen formában csorbulnának.