Új csuklóssal készül a Göppel a Busworldre
A cég újdonsága egy hagyományos, 18,75 méteres csuklós busz, a go4city19, ami nem tűnhet túl különlegesnek, de eddig hiányzott a Göppel termékpalettájáról. Újdonsága a Hübner új fejlesztésű csuklója, ami kisebb méretű a korábbiaknál, azaz több hasznos, jobban felhasználható hely lehet a buszokban. A go4city19 motorja a DAF-tól származik egyelőre Euro V-ös és EEV környezetvédelmi minősítéssel kapható, a tengelyek, a kormánymű és a sebességváltó ZF-gyártmányok. Összesen 161 személyt szállíthat a busz, hatvanöten utazhatnak ülve. A hivatalos bemutató az októberi Busworld kiállításon lesz, Belgiumban.
* * *
A néhány hónappal ezelőtt orosz tulajdonba került német Göppel cég neve itthon valószínűleg csak keveseknek cseng ismerősen, pedig 110 éve foglalkoznak autóbusz- és autóbuszpótkocsi-gyártással, utóbbi kategóriában ők a legnagyobbak Európában. Jelenleg mintegy 120 főt foglalkoztatnak, és évente körülbelül 100 jármű gördül ki a gyárkapujukon. A személyszállító pótkocsik mellett náluk készülnek az MAN Lion’s City családjának midi változatai (A66, A35), de 2010-ben egy új fejlesztésű, „sajátmárkás” típuscsaládot is a piacra dobtak.
Az első fecske a 12 méteres go4city12 volt, amihez hozzá illő pótkocsit is kínáltak, így a szerelvény befogadóképessége gyakorlatilag megegyezett két szóló buszéval. Tavaly elkészítették a világ leghosszabb autóbuszát is, a több mint 30 méter hosszú AutoTram Extra Grandot, amely 256 személy szállítására alkalmas, az ülőhelyek száma 96. Dízel-elektromos üzemű, de nyolc kilométert csak elektromos módban is meg tud tenni. Gyakorlatilag bárhol elmegy, ahol egy szóló busz elfér, hiszen a második tengely kivételével az összes kormányozható.