Gőzfelhős hétvége volt
Nem az első eset volt, hogy egy gőzmozdony csak a verseny első napján vett részt. Idén a két osztrák gép: a 109,13 és a 629,01 távozott teljes kísérőszerelvényükkel együtt a második nap hajnalán. Vitték az étkezőkocsit is, így a – vasárnap szokásosan kisebb létszámú – vendégsereg szlovák és német étkezőkocsikban hódolhatott a kulináris élvezeteknek a hazai ízeken kívül. Két futamot indítottak még a gőzösversenyen, de abszolút győztest nem hirdettek az új versenyrend szerint, kupát és pezsgőt szinte minden elindult csapat kapott. Ahogy a verseny egyik résztvevője, a német 03,1010 mozdonyvezetője elmondta: a régi versengés mindenképp izgalmasabb volt. A mozdony egyébként jól teljesített, a gyorsulásban épphogy alulmaradt, a személyzet a tűzoltásban is jeleskedett. Bejáratott gép: a hallei gyűjtemény óriása az útóbbi másfél évben már a tízezredik futott kilométerén is túl van.
Felmerülhet az olvasókban: a tavaly hatalmas sikert aratott krampácsversenynek miért nem volt folytatása? Nos, valóban akkora sikere volt, hogy idén már önálló, külön rendezvénynapot kap a Magyar Vasúttörténeti Parkban, a hírek szerint pályafenntartási járműbemutatóval összekötve.