Gyenge regionális piac - visszafogják a CRJ gyártást?

iho/repülés   ·   2011.09.03. 12:31
bomb_cim

A Bombardier komoly erőfeszítéseket tesz a piac megdolgozására, a megrendelések növelésére, de úgy tűnik, az eladási kampány nem járt eredménnyel, ezért a cég csökkenteni kénytelen a Canadair Regional Jet gépcsalád gyártási ütemét.

A kanadai vállalat már korábban bejelentette a Malév színeiben is repülő Q400-as légcsavaros-gázturbinás utasszállító összeszerelésének visszafogását év végéig, hasonló bejelentés várható a CRJ-gyártósor lassításáról is.

A sugárhajtású regionális utasszállítóból még 61 példányra van megrendelés, ezt 15 hónap alatt teljesítheti a gyártó. A Q400-asból már csak negyven gépet kell elkészítenie, ez kilenc hónapnyi munkát jelent.

A Bombardier illetékese ugyanakkor a Flighglobalnak adott nyilatkozata szerint abban reménykedik, hogy a gazdasági helyzet változásai felfrissítik az érdeklődést.

Az internetes szakmai lap azonban utal arra, hogy a brazil vetélytárs Embraer sugárhajtású regionális gépeire bőven jönnek újabb megrendelések, és hasonlóan nagy az érdeklődés a Q-400 konkurenciája, az európai légcsavaros-gázturbinás ATR iránt. A Bombardier egyébként a szakoldal szerint saját új, 100 fős utasszállítója, a CSeries programjával vonta el a vásárlók figyelmét a jelenleg futó típusairól.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.