Háttérbe szorult a közösségi közlekedés a koronavírus-járványban

iho   ·   2021.01.28. 15:10
00_kozossegi_kozlekedes_koronavirus

A koronavírus terjedése miatt világszerte jelentősen megváltoztak a napi mobilitási szokások: a saját tulajdonú személygépkocsik és kerékpárok váltak a legnépszerűbb közlekedési eszközökké, miközben a háttérbe került a közösségi közlekedés és az utazásmegosztó szolgáltatások használata.

Egy nagy nemzetközi tanulmány szerint

  • Franciaországban és Németországban a válaszadók nyolcvan százaléka,
  • az Amerikai Egyesült Államokban nyolcvanegy százaléka

jelezte, hogy a járvány miatt megváltoztatta napi mobilitási szokásait.

Ázsiában az átalakulás még nagyobb volt, Japánban az emberek nyolcvannyolc százaléka, Kínában pedig kilencvenhárom százaléka számolt be erről.

Noha a krízishelyzet ideje alatt sokak számára jelentősen csökkent az utazás mértéke, a vizsgálat rámutatott, hogy az emberek gyakrabban használják autóikat. Ez különösen Kínára igaz, ahol a megkérdezettek csaknem fele jelezte, hogy többször ül autóba. Németországban a megkérdezettek negyede használt gyakrabban autót, mint a járvány kitörése előtt. Még Franciaországban is a lakosság tizenhat százaléka utazik a korábbinál gyakrabban személygépkocsival. Az Egyesült Államokban és Japánban is hasonló a tendencia figyelhető meg.

A járvány hatására a személygépkocsik mellett a kerékpárok használata is nőtt, a legnagyobb mértékben, harmincnégy százalékkal Kínában, amelyet Németország követ huszonegy százalékkal.

Németországban a megkérdezettek fele kevesebbet utazik közösségi közlekedési eszközökkel, mint korábban, Kínában és Japánban pedig az embereknek több mint az ötven százaléka mondta ugyanezt. Ugyanakkor az Egyesült Államokban a válaszadók ötvenhat, Franciaországban pedig negyvennyolc százaléka nem változtatott a busszal vagy vonattal történő utazásain. Kínában, Japánban és Németországban ezt csak a megkérdezettek harmada mondta.

A Continental technológiai vállalat 2011 óta készíti el rendszeres időközönként a Continental Mobilitási Tanulmányt az infassal (Institute for Applied Social Sciences) együttműködésben a mobilitási szokásokról Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.