Haza az új szagú repülőgépen

Bubcsó Botond   ·   2012.02.29. 18:30
HA-LWM-cim

MSN 5021… HA-LWM

E sorok írója abban a megtiszteltetésben részesült, hogy részt vehetett 2012. február 22-én Franciaországban, Toulouse-ban a Wizz Air legújabb repülőgépének átvételében.

Az a csapat, amelyet ezzel a feladattal bíztak meg, már február 16-án megérkezett Toulouse-ba. Műszaki szempontból a dokumentációk ellenőrzésével kezdődött a munka. Ez a „kezdőcsapat” négy főből állt: A csapat vezetőjéből a Wizz Air részéről, aki az egész átvételt vezette, a magyar légügyi hatóság részéről is ott volt egy képviselő, aki jogi szempontból segítette a csapat munkáját. A Lufthansa Technik Budapest képviselője a technikai részletekre ügyelt, valamint ott volt a Wizz Air egyik légiutas-kísérője, aki a repülőgép belső felszerelését ellenőrizte technikai szempontból.

Toulouse, a friss szagú A320-as <br>(a szerző fotói)

Ehhez a csapathoz február 19-én csatlakozott a Wizz Air kapitánya, aki a légitársaság részéről a technikai berepülést végezte el. A Wizz Air részéről február 21-én már csak két ember hiányzott a csapatból: a cég jogásza, aki a repülőgép jogi átvételét intézte, és jómagam, aki a repülőgép hazarepüléséhez kellettem.

A delivery flight napján (átadási repülés), 22-én reggel a csapat négy tagja: a jogász és három műszaki munkatárs kezdték meg az érdemi munkát reggel kilenc órakor, a Delivery Centerben. A repülőgép kapitánya, a légiutas-kísérő és jómagam délután egy órakor csatlakoztunk.

Az átvevő csapat: az alsó sorban balra Tamási László a Légügyi Hatóságtól, mellette Farkas Ottó, Wizzair. Álló sor: Bubcsó Botond első tiszt, Nawroczki Marius kapitány, Maluciak Magdalena légiutas-kísérő, Écsi István Lufthansa Technik Budapest és Pekár Tamás Wizz Air-jogász

Ezután az egész csapat, valamint az Airbus részéről részt vevő munkatársak egy pompázatos ebédre voltunk hivatalosak, egy bájos étteremben – a 32R küszöbtől 500 méterre. Az ebéd után már csak néhány apró jogi procedúra volt hátra, ezért két ember kivételével kimentünk a Delivery Centerbe, és megkezdtük a felkészülést a járatra.

Megérkeztek a szükséges dokumentumok – majd elkezdtük a repülőgépre felhordani a technikai és biztonsági felszereléseket és dokumentumokat, valamint a személyes poggyászainkat is. Nem sokkal később megérkezett a teljes jóváhagyás – minden akadály elhárult –, tehát vihettük a gépet!

Immár magyar lajstromjellel, indulásra készen

A benyújtott repülési terv szerint 18.00 UTC-kor felszálltunk és 21.23-kor Budapesten helyi idő szerint a 13R pályára leszálltunk a Wizz Air vadonatúj repülőgépével!

Az új 320-assal való repülés semmiféle különleges eljárást nem igényel. Kicsit jobban oda kell figyelni le- és felszálláskor, mert nagyon könnyű a repülő, mivel nincsen benne semmilyen kereskedelmi terhelés. Igazából teljesen olyan, mint egy normál repülés apró pici különbségekkel. Például: amikor elértük az utazómagasságot, kértünk az irányítástól egy RVSM ellenőrzést – ami azt jelenti, hogy a repülőgép engedélyezett magassága egyezik-e a valós magassággal.

Csodálatos élmény egy olyan repülőgéppel repülni, amiben a felszállásunkkor négy fel-le szállás és 4 óra 45 perc repült idő volt. A kapcsolók és a gombok még „nincsenek bejáratva”, és csodálatos új szaga van a repülőnek.

Kapcsolódó hírek