Hazai gyártású motorvonatok Ukrajnában?

iho   ·   2013.02.06. 14:00
400px_uz_emu

Az ukrán Krjukov vagongyár (Krjukovszkij Vagonzavod) gyártotta, távolsági forgalomra kitalált motorvonatok első két, még prototípusnak számító szerelvényét a Kijev és Lvov közötti fővonalon vetették alá különböző futópróbáknak, amik során kétszázas tempónál is megfigyelhették a vonatok viselkedését, futását. Mivel a tesztek pozitív eredményt hoztak, hamarosan hivatalosan is megkezdődhet a szerelvények sorozatgyártása.

A kilenckocsis, széles nyomtávú, PLT200-as vonatok két áramnem – azaz 3 kilovoltos egyenáram és 25 kilovoltos váltóáram – alatt képesek üzemelni, és akár 220 kilométer per órás sebességgel is haladhatnak.

Valószínűleg hamarosan Ukrajna-szerte lehet majd találkozni az ukrán vasúti gépgyártás legújabb üdvöskéivel<br>(fotó: IRJ)

Ukrajna miniszterelnöke egy sajtókonferencián arról beszélt, hogy a PLT200-asok alternatívát fognak jelenteni az Ukrán Vasutak számára a további, Hyundai Rotem-gyártású villamos motorvonatok beszerzésével szemben, mivel a 2012-ben vásárolt szerelvények a mostani téli hidegben igen gyenge megbízhatósági mutatókkal szolgálnak. A dél-koreai vonatok Kijev, Harkov, Donyeck és Lvov között biztosítanak úgynevezett InterCity+ szolgáltatást.

Az ukrán kormány vállalta, minden segítséget biztosít a gyártónak ahhoz, hogy megfelelőek legyenek a hazai motorvonatok megépítéséhez szükséges létesítmények – számol be az International Railway Journal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.