Hírek a Közel- s Távol-Keletről

iho/vasút   ·   2012.06.25. 09:40
Törökország

A török közlekedési miniszter, Binali Yildrimi aláírta a szerződést a konzorciummal, így megkezdődhet az építkezés az Ankara és Izmir közé tervezett nagysebességú vasútvonal első szakaszán. A kétszázötven kilométer per órás sebességre tervezett vonal hossza 624 kilométer.

Oroszország

Az RZD újabb 737 milliárd rubelt tervez a Bajkál–Amur-i vasút fejlesztésére költeni, hogy ide irányíthassák át az áruforgalom egy részét a Transzszibériai vasútról. Arra a vonalra egyébként a közelmúltban 181 milliárdot költöttek, a személy- és a konténerforgalom fejlesztése céljából.

India

Másfél éven belül az egész országra kiterjeszti valós idejű, műholdas vonatkövető rendszerét az indiai vasút, miután az első tizennyolc vonalon sikeresen zárultak az üzemeltetési kísérletek és a pilot projektek. A rendszer segítségével az utasok valós időben nézhetik majd meg a kívánt vonatok pozícióját akár a mobiltelefonjaikon is.

Kína

Gőzerővel zajlik a Luliang–Rizao vasútvonal építése. Az 1260 kilométer hosszú szénvasút Sankszi tartomány bányáit köti majd össze Sandong kikötővárosával. Az építkezés összköltsége 99,8 milliárd kínai jen. A vasútvonalon évente kétszázmillió tonna áru – főként szén – továbbítását tervezik. A megnyitás 2014-re várható.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.