Hogyan tovább, Hármashatárhegy?

iho   ·   2014.08.28. 16:00
cim

Már több mint négy hónapja nem repülnek a Hármashatárhegyi repülőtéren. A növendékek Budaörsön folytatják a képzést - bár filmforgatás miatt a napokban onnan is el kell költözniük pár hétre, így A MÁV és az Aeroklub Farkashegy vendégszeretetét élvezhetik a Farkashegyi repülőtéren – hangzik a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

Az egyesület versenyzőinek a Hármashatárhegyi repülőtérről való kiszorítás miatt egyre kevesebb lehetőség adódik a gyakorlásra, azonban így is kiváló eredményeket értek el idén nemzeti és nemzetközi versenyeken. (Kapuy Ádám: Pribina Cup 11., Flight Chalange Cup 16., Magyar Nemzeti Bajnokság 5., Flatland Cup 1.; Kapuy Gábor: Pribina cup 11., Flight Challenge Cup: 31, Magyar Nemzeti vitrolázó repülő verseny: 6, Szlovén-Szerb nemzetibajnokság: 3 (legjobb magyarként); Kapuy László: Pribina cup: 30. , Flight Challenge 25, Vitorlázórepülő Világbajnokság: 44.; Márkus Timea: Flatland Cup:4. )

Tájkép repülés nélkül

A klub továbbra is marad Magyarország legmagasabb létszámú kezdőivel elindult csapata (20 fő), oktatási színvonaláról árulkodik az, hogy nehéz helyzete ellenére év közben is csatlakoztak növendékek.

„És mi van a reptérrel?” Egyszerű felvázolni. Az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) visszavonta a repülési engedélyt arra hivatkozva, hogy a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület az állammal, azaz az MNV-vel (Magyar Nemzeti Vagyonkezelő) való pere miatt „veszélyezteti a légi közlekedés biztonságát.” Tehát a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület oktatási stratégiáját, valamint a versenyzők felkészülését mintegy tollvonással keresztülhúzták a hivatalok.

A hangár előtere is tiszta, csak a hangár marad zárva

Hogyan tovább?

A hidegkúti lakosság, valamint a repülős társadalom összefog a reptérért, aláírásgyűjtéssel, reptér-gondozási akcióval támogatja az MSE-t. Bár a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület nem repülhet, nem oktathat a Hármashatárhegyi repülőtéren, annak karbantartásáért továbbra is felelős. Az MNV Zrt. egy hivatalos levélben is emlékeztette a Műegyetemi Sportrepülő Egyesületet erről, annak ellenére, hogy amióta nincs engedély, még mindig az MSE tartja karban a területet, bár bevételei csökkennek, kiadásai meg a költözésekkel egyre csak nőnek.
Nem igazságos, de hát manapság kit érdekel mit hogyan lehet megoldani? Még mielőtt rávágnánk, hogy senkit, csendben, zárójelben megjegyzem: azt, akinek haszna van belőle és azt, akit érdekel a magyar repülés kultúrája és jövője.

A pálya nem a repülőgépből, hanem a traktorból nézve

Például a hidegkúti lakosok, más repülőklubbok vezetősége és tagsága, akik a hétvégén segítettek a reptér gazolásában, aláírást gyűjtenek az utcákat járva, online szervezkednek és minden nap megkérdik, hogy miben segíthetnek, mit tehetnek azért, hogy újra repüljenek a magyar tervezésű gépek Határhegyen.

Még nem tudni a választ. De ilyen összetartó csapattal és az új szakosztályvezetéssel a nemes cél érdekében az MSE sosem adja fel a harcot!

Az arra sétálóknak üzenjük, mostmár a foxit is ki lehet hozni. Már nem nagy a fű – zárta közleményét a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.