Hónapokba telt a helyreállítás a 6-os főúton
A 6-os főúton már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után észlelhetőek voltak a rézsűcsúszások. Aztán lassú elmozdulást is észleltek a szakemberek, amely közben megjelent a burkolaton is. Ez után zárta le a kapaszkodósávot a Magyar Közút tavaly tavasszal. A forgalom a fennmaradó két sávon azonban akadálytalanul haladhatott.
Év közepére készíttették el a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013 végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.
A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részek eltávolítását követően talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talaj támfalat készítettek mintegy 165 méter hosszan 60–120 centiméter magasságban. Az útpálya károsodott részein, mintegy 170 négyzetméteren, a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. Mintegy 220 méteren vízvezető szegélyt is építettek, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja, ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!