Hosszabb lesz a poznani gyorsvillamos

iho/vasút   ·   2011.08.17. 12:40

1997-ben nyílt meg sok évnyi építkezés után az a villamosvonal, amely Poznan északi, nagy lélekszámú lakóterületeit kapcsolja össze a belvárossal. A hat kilométeres szakaszon nincsen szintbeli kereszteződés, még a gyalogosok is felüljárókon közelíthetik meg a peronokat. Így jelentősen gyorsabb a haladás. A bővítés iránya a város főpályaudvara, ahol egy külön peron épül a villamosvonal számára, így még rövidebb szakaszon használja majd a város többi villamosvonalát. A 77 millió Zloty értékű projekt felét az EU állja. A fejlesztés a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságra való felkészülés keretében valósul meg. Emellett egy új kocsiszín is épül, amelyhez egy 2,5 kilométer hosszú, hatmegállós vonalon keresztül lehet eljutni. A kocsiszín építése 208 millió, az új vonalé pedig 225 millió Zlotyba fog kerülni. Ez utóbbi összeg nagyságának az oka az, hogy ebben egy egy kilométeres alagút is benne van. A vonal 2012-ben, a kocsiszín pedig egy évvel később készül el a tervek szerint.

Zölddel látható a gyorsvillamos vonala, ezt hosszabbítják dél felé, a főpályaudvarig. Az új vonal a város keleti részén, Chartowonál ágazik ki, halványan látható a tervezett nyomvonal<br>(Forrás: wikipedia)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!