Ideiglenesen eggyel kevesebb átjárót használhatunk

iho   ·   2014.11.20. 13:45
00kicsiuj

A budapesti közlekedés örök szűk keresztmetszete a vasúti átjárók hiánya vagy épp alacsony száma. Gondoljunk csak arra, hogy Kőbánya és Sashalom/Mátyásföld között az Örs vezér tere és a XVII. kerület közti hosszú szakaszon egyáltalán nincs átkelő, és hasonló a helyzet Újpest és Rákospalota közt is.

Az Istvántelki út az Árpád út felé zsúfolt...<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A Nyugati pályaudvarról kivezető, igen forgalmas vasútvonalat a belső szakaszon külön szintben két helyen: a Dózsa György útnál és a Róbert Károly körútnál lehet átszelni, majd következik Rákosrendező „örök sorompója”. A Körvasút északi oldalán a Szerencs utca–Elem utcai átjáró, és szintén külön szintben az Árpád úti felüljáró jön a sorban. Távhővezeték építése miatt Észak-Pesten most csak ez utóbbit lehet használni, a Szerencs utca felől jókora kerülőt kell tenni a IV. és XV. kerületek közötti átkeléshez.

...az Elem utcánál pedig lezárás fogadja az arra járókat

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.