Idén ötödször is Indóház

iho/vasút   ·   2020.10.05. 15:00
00_ih_lapszemle

Ha esetleg a járványszerűen terjedő lehetetlen helyzet miatt egynapi járóföldnyi körzetben nem találnának újságárust, keressék a kiadót!

Megértésüket kérve, ezúttal csak a tartalomjegyzékre korlátozódik az október–novemberi Indóház ajánlója, egyéb esetekben pedig 1115 Budapest, Bartók Béla út 152/C, a korlátozott nyitva tartás idejéről érdeklődni: 00 36 1 787 5626.

NAGYVASÚT

2 Hírek. Palócföldi üdvlelde

14 A Kisvárda–Baktalórántháza vasútvonal története

19 Partneroldal. A versenyképes vasút

20 Pályaudvar a szerviták kaszálóján

A Feszl Frigyes által tervezet állomásépület, az első pesti indóház (1844–46). Lebontoták az 1870-es évek elején (fotó: Indóház-archív)

26 Baleset a vasúti átjáróban, Püspökladány, 1985. május 25.

31 Partneroldal. Megújult a fertőszentmiklósi felvételi épület

32 Halberstadti személykocsik tárcsafékesítése, 2. rész

Pécs állomásról induló dombóvári személyvonat tárcsafékesítet vezérlőkocsival 2019 szeptemberében (fotó: Pordán László)

36 Partneroldal. Legvonatok, legfékek, 2. rész

38 Magyar tulajdonban az SMD-80-as géplánc

39 Partneroldal. Elkészült az RCH első kínai, akkus mozdonya

40 Nagykép. Duplabivalyos menet Szolnokra

42 Hallatlanul halhatatlan Studenkák

44 Jurassic Park. Román vasutak a Kárpátokon túl

Északkelet-Románia mellékvonalain a Regiotrans, újabb nevén Regio Călători a meghatározó szolgáltató a francia államvasútól vet, 1963 és 1970 közöt gyártot, kétrészes Caravelles motorvonatokkal. Vonatkeresztezés a Roman–Buhăiești vonal Dagâța állomásán 2010-ben

KISVASÚT

50 Fejezetek a Szerencs környéki gazdasági vasutak történetéből

Az egyik megmaradt egykori szerencsi mozdony ma Miskolcon található, a Lillafüredi Állami Erdei Vasút trakciójának becses egyede. A B-26 sorozatú, rudazatos erőátvitelű mozdony annak a mintegy száz járműből álló kontingens utolsóként megmaradt példánya, amely vonógépek az 1950-es évek elején épültek a Szállítóberendezések Gyárában. A kismozdony 1952-től tizenhét évet szolgált Szerencsen, 1959-ig a gazdasági vasúton, majd a cukorgyár iparvasútján. Több évtizednyi szobrozás után érkezet Lillafüredre, felújítása 2006-ban fejeződöt be. Kis teljesítménye miat a hegyi pályás közlekedésre alkalmatlan, így csak különleges menetek parádéslova. Kenyeres Gábor felvétele 2009. február 20-án készült Lillafüreden

55 Emlékhelyet kapott a Cérnán Guruló Vacak

56 Avatás és évforduló a Gyermekvasúton

57 Hírek. Vonalfelújítás Imremajor és Csisztafürdő között

VÁROSI VASÚT

58 Szombathely villamosa

Az 1-es motorkocsi a Köztársaság téren (fotó: Fortepan, Szánthó Zoltán szívességéből)

64 Hírek. Cinkota felújított L-31-es szobormozdonya

65 Partneroldal. Megújul és bővül a HÉV-hálózat

MODELLVASÚT

66 Az új gyártású A.C.M.E. Gigant

Korszaktestvérek egymás közöt. A legtöbb modellnél a festés és tamponozás dolgában panasznak helye nincs, de a hírek szerint a minőség nem állandó

68 Cseh tanker – cseh modellgyártótól

70 MÁV és ČSD Szergejek

71 Rába S16 nyerges vontató és háromtengelyű pótkocsi

Nyerges hungarós szerelvény a kilencvenes évek elejéről. Bár akkoriban a pótkocsi oldalfala inkább szürke volt, mint zöld

72 Megfuttatott lengyel posta a Tilligtől

74 Rail Adventure mozdonyszállítás TT építési nagyságban

KITÉRŐ

76 Elkészült az Aranyvonat rekonstrukciója

77 Vasúti múzeum a zselici dombok között

79 Magyar vasútvezető lett a CER alelnöke

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek