Íme, az első werbehév!
Hogy miért is van a feltételes mód a bevezetőben? Állítólag van, akinek nem tetszik a barna-sárga színekben pompázó kocsi (csupán a 994-es páylaszámú kocsiról, nem pedig egy hármas kisegységről van szó), ezért nem mehet ki forgalomba. Szentendre városa első polgármesterére, a száz éve elhunyt Dumtsa Jenőre emlékezett volna, akinek a HÉV megépítésében is komoly szerepe volt.
A nagyvasútnál lassan már teljesen bevett szokássá válik, hogy mozdonyaikat – külföldi példákat követve – különböző, a jármű teljes felületét borító festéssel ékesítik, ezek ritkább esetben kereskedelmi reklámok, a többség valamilyen híres személyről emlékezik meg.
A budapesti helyiérdekűn a hirdetések eddig szolidan, csupán az ablak alatti sávot beborítva jelentek meg, igaz, egytől egyig fizetett reklámról beszélhetünk ebben az esetben, a telibe festett kocsik a budapesti villamosjáratokon fordultak eddig elő. A Fonódó blog idézi Vitézy Dávidot, a BKK volt vezérigazgatóját, aki szerint ez a festés vizuális környezetszennyezés-számba megy, a MÁV-Startnál jelenleg folyó egységesítéssel pedig teljesen szembemegy. Megjegyzendő, hogy ha Mátyás királynak vagy Kandó Kálmánnak (de említhetjük Liszt Ferencet, Széchenyi Istvánt, és így tovább) helye van egy-egy mozdonyon, akkor a volt szentendrei polgármester érdemelhet egy HÉV-et.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!