Iskolakezdésre új buszsávon előzhetik a reggeli dugót a Volánbusz járatai Dunaharasztinál

iho/közút   ·   2022.08.30. 09:00
01_buszsav_dunaharaszti

Szeptember 1-jétől az 51-es főútnak a Némedi úttól délre eső szakaszán használhatják majd a sávot a buszok.

Vitézy Dávid a Facebook-oldalán foglalja össze az építkezéssel kapcsolatos tudnivalókat és indokolja meg a buszsáv szükségességét:

„A Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasúti beruházás miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttünk arról, hogy itt be kell avatkozni, mivel a pótlóbuszok menetideje 30–60 perccel volt több, mint a vonatoké. Az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetünk buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva.

Kattintsanak képeinkre, nézzék meg galériánkat! (fotók: Vitézy Dávid Facebook-oldala)

A buszsáv kiépítése előtt a főútnak ezen a részén 2×2 sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője (magánautók, teherjárművek) számára rendelkezésre álló kapacitás.

A Budapest–Kunszentmiklós–Kelebia vasútvonal újjáépítése és fejlesztése idején – még két-három évig – nem járnak a személyszállító vonatok, így az elővárosi forgalom pótlása is a sűrűbben járó Volánbusz-járatokra hárul. A buszsáv kialakítása egyelőre erre az időszakra szól mostantól, azaz az iskolai oktatás elindulásától.

Az 51-es eredeti kialakításában a 2×2 sáv irányonkénti szét volt választva, így a buszsáv különleges – országos főúton nálunk újdonságnak számító – módon épült: a szembemenő útpályán kapott helyet.

A buszok Budapest felé a Némedi útra, majd onnan a Jedlik Ányos útra fordulva folytatják útjukat, ez utóbbin is lesz egy rövid buszsáv a Csonka János és Gábor Áron utcák között, így a buszok itt is ki tudják kerülni a dugót, majd a Gábor Áron utcán jutnak vissza az 51-es főútra, az ottani körforgalomba. Fontos látni, hogy az igazi szűk keresztmetszet ez a körforgalom, ezért a buszsávok miatt nem éri hátrány a többi közlekedőt sem, a buszsávok előtti helyzetben a Jedlik Ányos úton szökőutat keresők valójában ugyanabba a szűk keresztmetszetbe érkeztek, csak annyi a változás, hogy az autóbuszok most részben ki tudják kerülni a dugót, meg tudják előzni a kocsisort. Tehát: a busszal utazók járnak jól, de összességében senki nem jár rosszul.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.