Ismét felszállhatnak a Jég Repülői!

iho   ·   2016.01.14. 16:15
cim3

Volt idő elvégezni az ápolásokat...

A népszerű tévésorozatból ismert észak-kanadai légitársaság vagy másfél hónapja kényszerült a földre, mert a Transport Canada (TC) ideiglenesen megvonta légijármű-üzembentartási engedélyét. Az előzményekről ugyancsak beszámolt portálunk: az elmúlt időszakban több baleset is történt a Buffalo Airways gépeivel, többek közt egy C-46-os kényszerleszállás Deline repülőterénél, amelynek oka a vizsgálat szerint nem egyszerűen a hatalmas csillagmotorok egyikének leállása volt, hanem, mint kiderült, a gép túlterhelése is.

Korábban a társaság többször megsértette a veszélyes áruk szállítására vonatkozó előírásokat, például amikor üzemanyagot szállított elszigetelt településekre: a Buffalo jóindulatához kétség nem fér, amennyiben ama kevés társaságok egyike, amelyek életben tartják ezeket az elzárt falvakat a zord észak-kanadai vidékeken, ugyanakkor a TC jelezte: a hatóság ebben az esetben sem tud eltekinteni a szabályok betartásától. Annak viszont kevesebb a köze a humanitárius szempontokhoz, ha a dokumentáció hiányos, és ha a gépek terhelését nem méréssel, hanem becsléssel állapítják meg.

A Commando-kényszerleszállás

A légitársaság a hatósági döntés után az északi menetrend szerinti járatait bérelt gépekkel és személyzetekkel tartotta fenn hat héten keresztül, de saját géppel és személyzettel nem repülhetett, a bevételkiesést mintegy másfél millió dollárra becsülték.

A mostani döntés szerint Yellowknife hangárai ismét megnyílhatnak és a főként DC-3-asokkal, C-54-esekkel és DC-4-esekkel, vagyis a főképp hatvan–hetven éves csillagmotoros gépekkel és néhány légcsavaros-gázturbinás Lockheed Electrával üzemelő társaság ismét repülhet. Ugyanakkor egyfelől a hatóság jelezte, innentől kezdve állandó és alapos felügyelet alá helyezi a légitársaság tevékenységét, hogy lássa, vajon valóban életbe léptetik-e a közleményben nem részletezett intézkedéseket.

A cég gépeinek többsége 60–70 éves

Másfelől, nyilván annak következtében, hogy az alapító-elnök és a hatóság között enyhén szólva nem volt harmonikus a viszony, Joe McBryan, a legendás sarkvidéki repülő, kiszáll a cég vezetéséből és csak konzultánsként, illetve menetrend szerinti DC-3-as járatok pilótájaként dolgozik tovább a Buffalónál.

A cég jelenlegi tulajdonosa elmondta, Joe McBryan 50 éves tapasztalata, fölényes pilótatudása és erős akarata mellett azzal vívta ki a kanadai sarkvidéki települések lakóinak tiszteletét, hogy soha nem mondott nemet, ha valahol sürgős segítségre volt szükség, amit csak a Buffalo tudott eljuttatni a helyszínre. Ő ragaszkodott ahhoz, hogy a válság és a leállás ellenére a cég több mint száz alkalmazottja a helyén maradjon. A cég vezetése ezután nyilván legalábbis részben Joe fiára, a sorozat másik főhősére, Mikey McBryanre marad.

Öreg Joe és kedves Dc-3-asa

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek