Járműparádé Környén

Vörös Attila   ·   2015.01.27. 20:00
BB--IMG_8660__150122_Kornye__242262_PSZ__740855__5341012__M471202__600001_THU

Úgy persze könnyű, ha a hatból kettő ki van zárva a forgalomból. Korábban talán senki sem gondolta, hogy a maradék négy kevés lesz, mostanában mégis van rá példa.

A Plehács mögött épp kilátszik a Kocúr is, teltház Környén. A 12-es vonalon stílszerűen a 12-es Flirt ingázik<br>Ha megnéznék vonalon is a vonatokat, kattintsanak a galériáért!<br>(képek: Vörös Attila)

Először is a Flirt óránként fordul Tatabánya és Oroszlány között, így neki van egy bérelt vágánya, amit csak néhány percre lehet elfoglalni. A maradék a tehervonatoké. Januárban a Márkushegyi bánya bezárása miatt más forrásokból fedezik a Vértesi Erőmű szénellátását. A szenet vonatokkal hozzák, így a 13-as vonal egy rövid szakaszán és az erőmű iparvágányán jócskán beindult az élet.

Üres szénvonat, rakott szénvonat, egy üres vágány és két gép a következő üres szénvonathoz

A hazai szenet Kazincbarcika állomáson rakodják, ezt a Train Hungary magánvasút továbbítja Környéig. A dízeles részen a Starttól bérelnek remot Dácsiát. De érkezik import szén is Csehországból és Lengyelországból, ezt a PSŽ magánvasút juttatja el az erőműbe. Megesik, hogy a kétféle szénvonat egyszerre ér Környére, és ha ilyenkor beesik még egy üres forda is az erőműből, akkor Környe állomása kezd nagyon kicsi lenni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!