Jumbo-kényszerleszállás Gatwicken – videó!

iho   ·   2014.12.29. 17:25
cim3

„Nem standard” leszállást hajtott végre két alacsony áthúzás és hosszú légtérbeli várakozás után a Virgin Atlantic egyik gépe. A Boeing 747-400-as Gatwick-Las Vegas járatát indult teljesíteni, de gond akadt a futóművel.

Mint az a közben a világhálóra felkerült fotókon is látható, a gép négy főfutójának egyike, a jobb szárnytőnél, nem jött ki. A nyitva maradt futóakna-ajtók arról árulkodnak, hogy a pilóták a futóműhöz a vészkibocsájtó rendszert kellett, hogy használják.

De az is eléggé jól látszik a fotókon, hogy a 747-esen négy futózsámolyon négy-négy keréken oszlik el a gép súlya, a kerozin egy részének kifogyasztása mellett tehát a másik három zsámoly összesen 12 kereke is elég volt ahhoz, hogy elbírja a földet éréskor a terhelést.

Így zajlott a repülés a Flightradar24 szerint

A gép két alacsony áthúzást hajtott végre Gatwick fölött illetve Dél-Anglia légterében fogyasztotta a nem kevés üzemanyagot, míg végül rengeteg mentő és tűzoltó jelenlétében, háromórányi repülés után tökéletesen leszállt, anélkül, hogy bármiféle sürgősségi beavatkozásra szükség lett volna.

A légitársaság szerint a gép leszállására az induló reptéren „elővigyázatossági okokból” volt csak szükség, az utasokat másik gép szállítja Las Vegasba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.