Rosszul kezelte a rendkívüli helyzetet, gigabírságot kapott a Southwest
Százmilliós rekordbírsággal sújtotta az amerikai szövetségi kormány a tavaly karácsonykor járatainak jó részét törölni kényszerülő légitársaságot, a Southwest Airlinest.
A Department of Transportation, vagyis a közlekedési minisztérium közleménye szerint a nagy közlekedési vállalkozásnak összesen 140 millió dollárt (49,3 milliárd forintot) kell fizetnie, ami példa nélküli. Az indoklás szerint a csaknem egy éven keresztül tartó vizsgálat megállapította, hogy a Southwest számos ponton megsértette a fogyasztóvédelmi törvényt azzal, ahogy a rendkívüli helyzetet kezelte. A kifogások közé sorolta a kormányhatóság többi között az utastájékoztatás hiányát, valamint azt, hogy a társaság késlekedett a kártérítéssel.
Pete Buttigieg miniszter azt közölte, hogy a bírsággal precedenst akartak teremteni, valamint üzenetet küldeni a légiközlekedésben működő más cégeknek.
Az Egyesült Államok nagy repülőtársaságai közé tartozó Southwest a tavalyi ünnepi utazási időszakban tíz nap leforgása alatt mintegy 17 ezer járatot volt kénytelen törölni, részben a kedvezőtlen téli időjárás miatt. A fennakadások következtében több mint kétmillió utas nem érte el időben úticélját, sokan a repülőtereken töltötték a karácsonyt is. Amint az emlékezetes, a múlt év decemberének második felében az Egyesült Államokon keresztülvonuló, rekordhideggel járó viharok számos légitársaság járatait érintették, ugyanakkor miközben a légiközlekedési cégek túlnyomó többsége rövid időn belül úrrá lett a közlekedési káoszon, addig a Southwest Airlines több napon keresztül sorozatban törölte járatait. A vállalat már összesen 600 millió dollár kártérítést és visszatérítést fizetett ki utasainak, és a káosz összesen csaknem 1,2 milliárd dollár kiadással járt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!