Kész Óbuda, jön Kelenföld

iho   ·   2014.07.25. 20:30
deliszakaszcim

A tervek szerint nemcsak a pályát alakítanák ki, hanem a járdákat, zöldfelületeket is felújítanák, az út közepéről kivágott fasort pedig pótolnák. Az elképzeléseket fórumon mutatták be a környék lakóinak.

(Forrás: bkk.hu)

Az óbudai szakaszt a Reitter Ferenc utcáig már átépítették. Az 1-es villamos 2015-re teljesen megújul és meg is hosszabbítják a Fehérvári útig. Most a zuglói részt újítják fel teljesen, a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd között egyebek mellett a megállókat, útátjárókat építik át, a Rákóczi hídtól pedig elkezdték az új szakasz építését.

Ideiglenes végállomás lesz a Fehérvári úton, és folytatják az építést az Etele úton, ha lesz rá pénz. Az új és egyben végleges végállomás a kelenföldi pályaudvarnál lenne. Az már kissé hosszabb távú terv, hogy Óbudán is meghosszabbítanák a vonalat a Bécsi úton egészen az aranyvölgyi vasúti megállóig. Ha megépülne a kelenföldi ág, akkor az 1-es villamosnak közvetlen kapcsolata lenne a nemrég átadott 4-es metróval. A teljes vonal Óbudától érintene majdnem minden jelentős tömegközlekedési járatot, metróktól kezdve más villamosokon át egészen a HÉV-ekig és vasútvonalakig, buszpályaudvarokig.

(Forrás: bkk.hu)

Az Etele úti is akadálymentes lenne, és ugyanolyan arculatot kapna, mint a héten átadott óbudai szakasz. A pályát végig füvesítenék, és a villamosok egy része alacsonypadlós lenne.

A sínek az út közepén futnának, így megmaradhatnának a parkolóhelyek, illetve mindkét oldalon lenne hely egy-egy forgalmi sávnak. A Bikás parknál, a Bártfai utcánál és az Etele út teljes hosszában kerékpárutat építenének. Ebben az esetben az Etele út közepén lévő fasort ki kellene vágni, de a BKK azt ígéri, hogy új fákat telepítenének.

(Forrás: bkk.hu)

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a lakosság fórumon azt mondta: ha megkapnák a pénzt és az engedélyeket, már 2015–2016-ban hozzáfoghatnának az újabb hosszabbításhoz. A pálya különleges gumiágyazatot kapna, hogy a villamos ne legyen zajos. Este 10 óra után egy rövid szakaszon 30 kilométer/órás sebességkorlátozást vezethetnek be, hogy a pihenőidőben még halkabban közlekedjenek a járművek. Vitézy Dávid szerint az érkező alacsonypadlós villamosok miatt átépítik a villamosperonokat a Fehérvári úton, az Alkotás utcában, a Villányi úton és a Bartók Béla úton.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.