Két középperon fogadhatja majd Rákospalota-Újpesten a vonatra várókat
A Budapest Fejlesztési Központ elkezdte a Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is.
Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása: szűk, nem akadálymentesek a peronok, hiányoznak a perontetők, és lelakott környezet. A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is. A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.
Ezt követően felkértek három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgoznak tovább és választják ki a továbbtervezés irányait. A végleges építészeti tervek még változnak, a látványtervek még koncepcionális szintűek.
Ami biztosan változik Rákospalota-Újpest vasútállomáson:
- A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át.
- A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz.
- A történeti állomásépület megmarad és megújul.
- A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
- Épülnek új B+R kerékpártárolók és P+R parkolóban is gondolkodik a BFK, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
- Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
- A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8–10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút.
A 71-es vasútvonalon vonalon az átépítést követően – amellett, hogy megújul Rákospalota-Újpest vasútállomás – sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűséget idéző, negyedórás járatkövetés lesz a vonal belső szakaszán. Ehhez bizonyos szakaszokon megépül a második vágány, és ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, a vonalon 100–120 kilométer/órára emelkedik a sebesség. Felújított, akadálymentesített megállók és állomások várják majd az utasokat, és a jelenleginél több lesz a P+R autóparkoló és a B+R kerékpártároló.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!