Két új takarékos üzemanyag mától Magyarországon

iho/közút   ·   2011.09.05. 15:58
csávók

Ez annak köszönhető, hogy a társaság bevezette az új FuelSave Euro 95, és Diesel üzemanyagokat. Ezzel egyidejűleg megszüntetik a Shell euro 95-ös és dízel üzemanyagok forgalmazását – mondta el Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke, sajtótájékoztatón, ma Budapesten.

Kiemelte: a két új termék előnye a megtakarítás mellett, hogy ugyanannyiba kerülnek, mint a korábbi általuk leváltott két termék, és már az első tankolásnál jelentkeznek előnyei. Azonban hosszútávon még ennél is több megtakarítás érhető el.

Andreas Schaefer bemutatja a SEI összetevő kedvezőbb égési tulajdonságát <br>(fotó: Stribk László)

Juhász Péter, a társaság kiskereskedelmi üzemeltetési igazgatója kifejtette, hogy a világon Magyarország a tizenharmadik piac, ahol ezt a két új terméket bevezetik, ezzel is jelezve, hogy Magyarország fontos a cég számára. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Shell 243 kutat üzemeltet Magyarországon, s ezzel a Mol után a második: a benzinpiacon huszonhárom százalékos, a dízelpiacon pedig húsz százalékos a részesedése. A két új terméket a Shell kutaknál sárga alapon, zöld betűkkel ellátott táblával jelzik, míg a cég két prémium termékét a V-Powert továbbra is piros színű táblával jelölik.

Andreas Schaefer, a Shell hamburgi üzemanyag-fejlesztési laboratóriumának vezetője közölte: az egyliteres megtakarítás minimum ötven literes tartály esetén, városi forgalmi környezetben jelentkezhet, és függ a jármű méretétől, és a sofőr vezetési stílusától.

A több évig tartó fejlesztés során felmérték, hogy a motor mely pontjain következhet be energiaveszteség, azonosították azokat az üzemanyag és motor közötti kölcsönhatásokat, amelyek csökkenthetik a motor hatásfokát, és olyan stratégiákat dolgoztak ki, amik során javítható a hatékonyság.

A laboratóriumban húsz különféle típusú járművet teszteltek, melyeken 400-féle üzemanyag takarékossági mérést végeztek el. A tesztek átlagsebessége 77 kilométer/óra volt, és a teszt távolság 16,45 kilométert tett ki.

Andreas Schaefer rámutatott, hogy az új technológia alapja a FuelSave Euro 95 üzemanyagban található Shell hatékonyság-növelő (SEI) összetevő, amely elősegíti az energiaveszteség csökkenését, ott veszi kezelésbe a motort, ahova a normál motorolaj nehezen ér el. A FuelSave Diesel szintén rendelkezik a SEI összetevővel, amelynek köszönhetően hatékonyabban gyullad (kisebb a gyújtási késedelem) és ég, mint a normál dízel üzemanyag, ezáltal pedig a motor hatékonyabban és gazdaságosabban üzemel.

„A SEI összetevő egyik legfontosabb vívmánya, hogy tisztántartja a szívószelepeket, és ott is kenést biztosít, ahol a normál motorolajok csak nehezen. Ezáltal simábban fut a motor, több energia hasznosul, ezzel pedig összességében javítja a motor hatásfokát” – emelte ki a német laborvezető. Hozzáfűzte, hogy a SEI összetevő bevonatot képez a felületen, ezáltal elősegíti a dugattyú simább elmozdulását a henger fala mentén.

Mindezek mellett a SEI csökkenti a szívórendszer lerakódásait, ami azért fontos, mert a lerakódások teljesítményvesztéshez, rosszabb gyorsító képességhez, vezethetőséghez és hideg indításhoz vezethetnek. Vagyis a két új üzemanyag hosszú távú használata tisztán tartja a motort is.

Az eseményen ismertettek egy kutatást is, amely szerint a magyarok 60 százaléka a nehezebb gazdasági körülmények miatt kevesebbet autózik, mint korábban. Negyven százalékuk nem, de a megkérdezettek 80 százaléka ellenőrzi, mennyit fogyaszt járműve. Hatvan százalékuk tesz is azért, hogy ugyanannyi üzemanyaggal többet közlekedhessen, például karbantartja a motort, nem járatja feleslegesen, nem gyorsít, és nem fékez hirtelen, megfelelő nyomást tart a kerekekben, s nem szállít feleslegesen nagy súlyt.

A SEI motordugattyúra tett jobb kenőhatását szemléltetik a sajtótájékoztató részvevőinek<br>(fotó: Stribk László)

A kutatás szerint a megkérdezettek több mint hetven százaléka örül az új spórolási tanácsoknak, hatvanegy százalékuk pedig szívesen venne olyan üzemanyagot, amiből kevesebb kell ugyanannyi kilométer megtételéhez.

A társaság az első félévben hazánkban benzinből 5-6 százalékkal, gázolajból 1-2 százalékkal kevesebbet adott el, mint egy évvel korábban. A cég prognózisa szerint a nehéz gazdasági helyzet miatt az általános visszaesést mutató piaci trend a második félévben is fennmarad, amit a társaság a két új üzemanyag piacra dobásával szeretne a maga szempontjából megfordítani. A magyar üzemanyagpiac nehéz helyzetét mutatja, hogy a júliusi adatok szerint benzin kereslete tizemkét százalékkal, míg a gázolajé öt százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.

Az anyacég, a Royal Dutch Shell plc. Angliában és Walesben bejegyzett társaság, míg központja a hollandiai Hágában található. Részvényeit a londoni, amszterdami és new yorki tőzsdéken jegyzik. A cég a világ legnagyobb kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazója, tavaly 145 milliárd liter benzint és dízelt értékesített 43 ezer töltőállomáson keresztül. Összesen hetvenkilenc országban vannak jelen világszerte. A Shell Hungary 1925 óta van jelen Magyarországon.

Kapcsolódó hírek