Kétkapuzás a brit átjáróknál

iho/vasút   ·   2011.09.02. 12:00
ketkapu

Az alábbi videóban részletesen bemutatják, hogyan használatos a telefonnal ellátott, illetve az anélküli átkelő. A pályát két kapu védi, melyek teljes szélességében lezárják az utat. Mindenféle elektronikus rendszer nélkül, a járművezetők aktív közreműködésével üzemelnek ezek a szerkezetek.

A lényeg úgyis kiderül a felvételből, ami külön érdekes: a telefonos megoldásnál egy pályaőr tájékoztatja az átkelni szándékozót, hogy érkezik-e vonat a következő percekben, míg nyílt, jól belátható szakaszokon jelzőtáblák segítik a távolság helyes felmérését.

Ezt az összeállítást talán érdemes lenne exportálni a tengerentúlra is, az utóbbi időkben ugyanis az Egyesült Államokban megszaporodtak a mezőgazdasági járművek által okozott vasúti balesetek. Itthon hasonló megoldás talán megelőzhette volna a délegyházi katasztrófát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!