Kihátrálhat a kabinet a dugódíjból
Február 28-ára kérte be az NFM a fővárostól azt a megvalósíthatósági tanulmányt, amelyet a dugódíj bevezetésének módjáról és ütemezéséről állított volna össze a Budapesti Közlekedési Központ. Az ősszel átszervezett BKK azonban csak 80 százalékos készültségig jutott az anyaggal: a legfontosabb politikai döntések nyitva maradtak – számol be a VS.hu. A tárgyalásokra rálátó források szerint Brüsszel nem magához a dugódíjhoz ragaszkodik, hanem ahhoz, hogy a főváros igazolja a 4-es metró társadalmi hasznosságát, mivel azonban Demszky-féle előző városvezetés napi 470 ezer utast jósoltak a projekthez benyújtott hatástanulmányban, a szakadék áthidalhatatlannak tűnik a vállalás és a valóság között. A metró forgalmának felpörgetése viszont tekintélyes bevételt hozna, amiért a VS.hu információi szerint Tarlós István neki is rugaszkodott az előkészítésnek, a kormány ugyanis nem hajlandó tovább kipótolni a BKK működéséhez hiányzó forrásokat. A lap úgy tudja: a kormány felmérette a Századvéggel a dugódíj fogadtatását, a kutatásból pedig az derült ki: a budapestiek elsöprő többsége elutasítja azt. A Fidesz másfél hónapja tartott elnökségi ülésén, amelyen Tarlós István is részt vett, problémaként még csak a bevezetés feltételeinek hiánya, illetve az útdíjjal való összehangolás vetődött fel, az egyik elnökségi tag aggályát a bevezetés politikai kockázatáról Orbán Viktor pártelnök-miniszterelnök még nem vette komolyan. A dugódíj bevezetését a portál információi szerint egyébként több elnökségi Fidesz-tag is határozottan ellenzi.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!