Kínaiak járnak svéd földön svájci szerelvénnyel

Bartus Robi   ·   2015.01.31. 08:45
00kicsi

A cég jelenleg a svéd fővárosban működteti a metróvonalak egy részét, ám a nagyvasúti tortából is kihasítana egy szeletet Göteborg és Stockholm között indítandó vonataival.

A flotta teljesen új járművekből fog állni, az első példányokat már leszállították, és tesztelik. A mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók toborzását is megkezdték már. A cég tervei szerint heti 120 vonatot fog közlekedtetni Göteborg és Stockholm között, az amúgy is már túlzsúfolt vasúti pályán. Napjainkban csak Göteborg vonatforgalma napi 1000 vonat, kérdéses, hogy ezt a heti 120 vonatot még hogyan fogják beilleszteni az amúgy is feszes menetrendbe. Egy vonatközlekedtetési szimulációs program nem bírt el a plusz terheléssel, jelenleg a pályavasút a térközöket építi át és új, nyíltvonali kitérőket is beépít. Értesülések szerint az MTR első járata március 23-án indul.

Az MTR új Stadler motorvonata<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Az MTR hat ötrészes Flirt 3 motorvonatot rendelt a Stadler cégtől, az utolsót 2015 augusztusában szállítják. A svájci gyár az északi országra specializált, akár mínusz 40 fokon is üzemképes, 200 kilométer per óra végsebességű motorvonatait szállítja az MTR-nek, a hat járművet összesen mintegy 85 millió svájci frank értékben rendelték meg.

Az MTR (Mass Transit Rail Corporation) cég 1975-ben alakult Hongkong metróhálózatának kiépítésére és üzemeltetésére, a stockholmi metró üzemeltetését 2009-ben vették át. Jelenleg a világ legnagyobb vasútvállalatai közé tartozik, napi 11 millió utast szállítanak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek