Szuperhosszú ablakos a délkörön

Vörös Attila   ·   2014.04.29. 07:45
IMG_2023__140426_Janoshalma__M412147-----670400__400

És nem is akármekkora vonat: kecskeméti diákok vonatát tíz Bhv- és By-kocsiból állították ki vegyesen. A vonóerőt a 157-es Csörgő szolgáltatta. Ez a gép évekkel ezelőtt még mindennapos volt Bátaszék környékén, aztán az Uzsgyik és a Bézék térnyerésével a többi Csörgővel együtt eltűnt.

Mélykút és Bácsalmás között dönget a 2157-es Csörgő a diákok különvonatával<br>(képek: Vörös Attila)

Az általános iskolás gyerekekkel teli szerelvény szombat hajnalban indult, kora délelőtt pedig már meg is érkezett Máza-Szaszvár állomásra. Innen a programok után késő délután indult vissza a néhai délkör-vonatok útvonalán csak nagyon ritkán előforduló nagyságú ablakos vonat.

Szebényi László felvételén a mórágyi dombok között száguld az 50-es vonalra nem jellemző méretű vonat

A Kiskunhalas–Baja–Dombóvár tengelyen semmi sem indokolja, hogy M41-es dolgozzon. Nagyon ritkán azonban még előfordul Csörgő egy-egy tehervonaton, ha nincs kéznél Szergej. Az évi néhány alkalommal járó atomvonatot is Csörgővel húzzák a dízeles részen.

Jánoshalmához közelít a menet már a hazaúton, a naplementében

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.