Konferencia-sorozat indul a Duna-stratégiáról

MTI   ·   2012.01.10. 13:05

A Duna-stratégiát tíz országban, 26 konferencián ismerteti a közeljövőben a Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége, az uniós támogatású rendezvények célja a nem kormányzati szervek tájékoztatása – mondta Szilvássy István, a szervezet elnöke kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

Az elnök beszélt arról is, hogy szervezete kezdeményezte a Dunai Gyöngysor projektet, amelynek célja az élhető Duna-part megteremtése. Magyar részről a Dunakanyart javasolják bevonni a projektbe, amelyet a Duna mentén található 98 várra alapoznának.

A Dunai Gyöngysor a következő szervezetek együttműködésével jönne létre: nemzeti, regionális és helyi hatóságok; regionális és helyi fejlesztési ügynökségek; kereskedelmi kamarák, valamint nem kormányzati szervezetek. A tervekben szerepel a dunamenti zöld úthálózat, és a dunai borkulturális úthálózat kialakítása is. A projekt szervezője egy évre 1,4 millió euró támogatást kért az EU Területi Együttműködési Programjának dél-kelet-európai támogatási programjától.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a Duna-program a Duna-medencét, és a Duna mellékfolyóinak környezetét fedi le, így az érintett 14 ország között ott van például Szlovénia is, ugyanakkor Németországnak csak két tartománya vesz részt az együttműködésben. Ez a stratégia 12 uniós projektben való részvételt jelent, de külön intézmény és finanszírozás nélkül, ezért került előtérbe a koordináció.

Hasonló makro-regionális stratégiát kezdeményeztek már a balti országok, és tervezik a hasonló stratégiát az atlanti partvidékre és a mediterrán térségre is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.