Közérdekű kereset az Orangeways ellen
Az elmúlt időszakban sok fogyasztói panasz érkezett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez amiatt, mert az Orangeways busztársaság magára hagyta az utasait. A panaszok szerint többször történt olyan eset, amikor az utasok a megvásárolt menetjegyük ellenére nem tudtak hazautazni, mert a buszok nem jelentek meg a kijelölt helyen és időben. Ez történt Krakkóban és több esetben Bécsben is. Számos ok lehet, ami miatt nem tudnak megérkezni a buszok, most azonban nem erről van szó. Azt lehet látni a konkrét panaszok alapján, hogy a társaság nem foglalkozik a fogyasztókkal – mondta a FEOSZ ügyvezető elnöke hétfői sajtótájékoztatóján.
Baranovszki György felhívta a figyelmet arra, hogy az Orangeways általános utazási feltételeiben megtalálható, hogy a cég maximálja a kártérítés összegét. Ez alapján kötelesek megtéríteni „az elővételben megváltott menetjeggyel rendelkező utas késéséből, vagy a járat elmaradásából származó és igazolt kárát, ha azt az üzemeltető szándékosan, vagy súlyosan gondatlanul okozta”. Ezután pedig az szerepel a feltételek között, hogy a „kártérítés alapja a ténylegesen felmerült és igazolt kár. De a kártérítés felső határa az utas által kifizetett menetdíj”. Ez jogszabályellenes, ezért közérdekű keresettel fordult a FEOSZ a Fővárosi Törvényszékhez – jelentette be az egyesület elnöke.
Mint azt az elnök magyarázta, az utas eleve átél egy sokkot, amikor szeretne hazatérni, de nem tud. Amikor pedig hazajönne, és szeretné érvényesíteni az igényét, például a telefonhívásokat, vagy a hazatéréshez szükséges buszjegy, esetleg a helyzet miatt kivett szállás árát, a kártérítés maximalizálása miatt erre nincs lehetősége. A keresetben emiatt az szerepel, hogy ez tisztességtelen szerződési kikötés, amely jogszabályba is ütközik – mondta Baranovszki György.