Közvetlen Budapest–Munkács vonat? Miért ne!

iho/vasút   ·   2016.12.08. 13:45
400px_munkacs

Az orosz rzd-partner.ru értesülései szerint a magyar és az ukrán kormányok között egyeztetések zajlanak a járat létrehozásával kapcsolatban. Vlagyimir Omeljan, Ukrajna infrastruktúráért felelős minisztere megerősítette, hogy létezik olyan normál nyomtávú vágány, amely Záhonytól vezet, de nem Csap felé, hanem az ellenkező irányba indul: a Tuzsér előtti deltavágányt használva Eperjeske-Rendezőn keresztül éri el az országhatárt, majd Szalókánál Ukrajna területét. Ehhez a szakaszosan normál és fonódott, vagyis az 1520 milliméteres széles és az 1435 milliméteres normál nyomtávú pályákat ötvöző, csak tehervonatok által használt vonalhoz mindössze háromszáz métert hozzáadva már a munkácsi vasútállomás széléig lehet eljutni. A kerülő útvonalat használva megspórolható lenne a több órát kitevő záhonyi tengelyátszerelés.

Munkács vasútállomásától mindössze pár száz méterre vezet az a normál nyomtávú vágány, amelynek a meghosszabbításával közvetlen, normál nyomtávú kapcsolatot lehetne létrehozni a magyar nagyvasúti hálózattal (forrás: Hungrail Facebook-oldala)

Azonban ez a megoldás csak a minimális műszaki feltételeket jelentené, nevesül a legfeljebb negyvennel használható pályán és a közbülső állomásokon az utasoknak lényegében elérhetetlen részeken való közlekedést, valamint a váltókörzetekben, tehervágányokon való öttel–hússzal dülöngélést. Azonban a belföldi, felsővezeték nélküli szakasz villamosításával, és az ukrán részen a felsővezetékes betáplálás kihasználásával máris jelentősen más mércével lehetne mérni az elgondolást.

Záhonyból Eperjeske-Rendezőn, valamint a már Kárpátalján található Szalókán és Bátyún keresztül normál nyomtávú vágányon is elérhető lenne Munkács

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek