Különleges szerelvény készül a Lantában
Az 1959-ben épített 620-asnak elkészült a teljes vázjavítása, és az oldallemezelést is befejezték már a szakemberek. Hamarosan kész az eredeti hathengeres Csepel motor is, ami a próbapadra kerülés után - legalábbis a tulajdonosi remények szerint - beindításra kerül. Az öreg Ikarus padlózása is megtörtént, és elkezdődött a kocsitest felkészítése a festéshez.
A székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyárban (ÁMG) készült a buszhoz „tartozó” pótkocsi. Ez az ős 406-os típus, akárcsak a 620-as, 1959-ben készült. Ennek még ívelt sárvédő kivágása, és Ikarus 60-as forma elemei vannak. A pótkocsinak máris „nekiestek” a Lanta dolgozói. A sietség oka nem meglepő, ugyanis nyár végére a teljes járműszerelvénynek el kell készülnie. Az utánfutó egyébként a veterános körökben jól ismert Béke Tóni műhelyéből került a mátyásföldi üzembe.
A 620-as és az ÁMG pótkocsi a FAÜ eredeti -kék, ezüst- színeiben fog pompázni. A busz üzemeltetője, ahogy a „pesti” 55-ösé is, a veterán buszbérlés. Így a telephelye természetesen a Lantában lesz, de a tulajdonosok tervei szerint azok is sűrűn láthatják majd a különleges összeállítást, akik ritkán vagy egyáltalán nem járnak a főváros környékén.
A különleges járműszerelvény felújítását az elkészítéséig nyomon követjük!
(Fotók: kristoof, Béke Tóni)