Különvonatok hétvégéje

iho/vasút   ·   2011.09.06. 18:00
00

Múltja a névnek van. A történelmi Orient 1883. június 5-én indult először Párizsból Isztambul felé, hogy aztán közönséges nemzetközi gyorsvonattá válva 2001-ben járjon utoljára Budapesten menetrend szerint. Strasbourg–Bécs között a 2009-es menetrendváltásig közlekedett még ilyen néven vonat, de az már „nem az” az Orient volt. A nosztalgia-Orient 1982-től jár újra az eredeti, Párizs–Isztambul útvonalon át. A kocsik külsejükben a „boldog békeidők” luxusát, hangulatát idézik, de jórészt replikák, korszerű forgóvázakkal, fékrendszerrel, általában 160 kilométer/órás sebességre alkalmasak. Amikor a vonat Magyarországra érkezik, a Magyar Vasúttörténeti Parkba is ellátogat, ahol az érdeklődők megtekinthetik egy-két kocsiját.

Hálókocsi, behúzott függönyökkel. Az utasok még alszanak?<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Szeptember első szombatján hosszú időt követően ismét nosztalgiavonat közlekedett a Napfény városába. A Nemzetközi Tiszai Halfesztiválra indult a szerelvény reggel kilenc óra előtt nem sokkal, hogy ebédidőre pont Szegedre érjen. Sok találgatás után meglepetésmozdony: a V42 527 továbbította a vonatot.

Városligetnél halad a szegedi különvonat

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.