Lalona Air – Budapestre is repülne majd!

iho/repülés   ·   2021.09.06. 08:30
Lalona-Air_Titel_07

Az új német légitársaság főképp üzleti utasokra számít, full-business ATR-ekkel. De az igazi versenytárs inkább a földön robog…  

Érdeklődés, de enyhe kétely is kíséri a bejelentéseket, miszerint indul egy légitársaság, amely az „uralkodó” trendekkel ellentétben kifejezetten a jólfizető populációra épít. Európán belüli utakra, valószínűleg 300–400 eurós jegyárakkal, kényelmes repüléssel és plusz szolgáltatásokkal akarja vonzani a közönséget, példaképp annak, hogy a low-cost piac ellenhatásaképp valamelyest erősödik azok tábora is, akik a válságból kilépve még mindig a repülést választanák, de nem az olcsóság, hanem a kényelem az elsődleges szempont, miközben a külön rendelkezésre álló business-jet bérlése azért túl nagy költség lenne.

A Lalona Air a rövid és közepes hatótávolságú légcsavaros-gázturbinás kategória kétségkívül legelterjedtebb típusát, az ATR-72-est választotta, vagyis a típus hosszabb törzsű, nagyobb kapacitású változatát, de csak hatvan ülést helyez el a kabinban, azokat is „speciális business-class” kivitelben. Vagyis lesz bőven lábtér, és alkalmasak lesznek a körülmények arra, hogy a repülés közben az üzleti utas pihenjen vagy dolgozzon, hiszen az ülésekhez lesz külön USB-port és fülhallgató is. És persze a külön díjazás nélküli étkezések.

A pihenéshez fontos tényező, hogy miközben a turbopropok nem tartoznak a legcsendesebb légijárművek közé, a társaság azt ígéri, hogy az ATR-ek speciális szigetelést és aktív zajcsökkentést kapnak majd.

De ugyancsak fontos, bár kevéssé említett szolgáltatás az adott címre szóló közúti szállítás száz kilométeren belül a repülőtértől. Lounge-hozzáférés és a jegyárba foglalt poggyász is hozzá tartozik a kínálathoz. A koncepció egyébként nem ismeretlen, voltak európai próbálkozások is a kétezres években, speciális változata volt ennek a típusú repülésnek a British Airways azóta megszűnt, csak business-járata London City és New York között.

Európán, főképp Nyugat-Európán belül azonban a versenynek van más résztvevője is. A Lalona indulását sokan azzal a szkeptikus érvvel kommentálják, hogy hiszen a bázisról, Düsseldorf repülőteréről rengeteg, jelesül 150 desztináció érhető el, jelentős részben az innen induló Eurowings járatokkal. Ez az érvelés azonban épp azt hagyja ki a számításból, hogy a Lalona a diszkontokhoz képest egész másfajta utazási élményt nyújtana. Az igazi ellenfél a kellemes utazások piacán – abban a régióban  nem egy másik légitársaság, pláne nem egy low-cost, hanem a vasút, a gyors és kényelmes, ráadásul a városközpontok közti intercity-közlekedés.

Gyaníthatóan ezt vette számba a Lalona egyelőre nem túl népes stábja, amikor felvázolta a tervezett hálózatot. Láthatóan az volt a főszempont, hogy olyan célállomásokat kínáljanak, ahová nincs közvetlen vasúti összeköttetés, ilyen például a két első desztináció, Klagenfurt és Friedrichshafen.

A központ: Düsseldorf (fotó: DUS)

A távlati lehetőségek között pedig szerepel Gdansk, Krakkó, Velence, Torino, Lübeck, Genf, és a legkeletibb város a tervekben: Budapest. Jegyek foglalhatók október elsejétől, a tervezett indulás időpontja jövő év január 15. Hogy a vállalkozás siker lesz vagy bukás, azt később tudjuk meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek