Leáll a Comair, újabb áldozat a regionálisok között

iho/repülés   ·   2012.08.03. 11:30
Comair_CRJ900cim

Szeptember 29-ével a Delta leállítja egyetlen megmaradt saját tulajdonú regionális leányvállalatát. Korábban az amerikai óriástársaság már eladta Mesaba és Compass Airlines nevű cégeit, maga a Comair pedig 2010-ben alapos karcsúsításon esett át.

A regionális hordozó gépei e pillanatban napi 290 járattal 60 USA-beli és kanadai várost kötnek össze a Delta Connection brand alatt. Tavaly a társaság 5,6 millió utast szállított.

(fotók: Comair)

A Delta közleménye szerint nemcsak az utasok igényei, hanem az üzemeltetési költségek is alaposan megemelkedtek az elmúlt években. A Delta a helyzetre válaszul már korábban jelezte, hogy csökkenti a regionális jetek számát, a csaknem 350 ötvenszemélyes gépből mindössze 125 marad meg a következő évekre. Ennek a csökkentési folyamatnak részeként kellett meghoznia a Deltának a „nehéz döntést” a Comair felfüggesztéséről.

A közlemény ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Comair leállása nem lesz hatással a Delta egész hálózatára, amely elég rugalmas ahhoz, hogy a szükséges változásokat zökkenőmentesen életbe léptesse. A Comair a Delta hálózati kapacitásának csak egy százalékát adja, az utasok számára nem lesz zavaró a leállás, 49 célállomást így is kiszolgál majd a társaság Cincinnatiból.

Hogy az 1700 Comair-alkalmazottnak mi lesz a sorsa, arról egyelőre nem jelentek meg részletek.

Mint azt korábban jeleztük, az amerikai hordozók az üzemanyagárak elszabadulása óta igyekeznek megszabadulni kis utasszámmal repülő, de sok kerozint fogyasztó sugárhajtású gépeiktől, amelyeknek a nagyobb gépekhez képest egy utasra vetítve sokkal drágább a fenntartásuk, a rövid vonalakon pedig nem lehet olyan jegyárakat érvényesíteni, amelyek kompenzálják a költséges üzemeltetést. Az 50-100 személyes jetek gyártása erősen vissza is esett az elmúlt években, miközben nőtt a kereslet a lassabb, de gazdaságosabb légcsavaros kisutasszállítók iránt.

A Flight International adatbázisa szerint a Comair, amely 1999-ben vált százszázalékos Delta-tulajdonná, jelenleg kizárólag Bombardier jetekkel repül: 38 CRJ-100-as, 15 CRJ-700-as és 13 CRJ-900-as szerepel a flotta listáján.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.