Légialkalmassági és Fenestron az új EC145-ösnek

iho   ·   2014.04.18. 13:30
cim

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, az EASA megadta a légialkalmassági bizonyítványt az EC145-ös frissen fejlesztett T2-es változatának összes képéességére, beleértve az egypilótás és a műszer szerinti repülést (IFR), az egyhajtóműves üzemeltetést (Cat A/VTOL), valamint az éjjellátó készülékek használatát, írja az Airbus Helicopters közleménye.

Az eredeti változat hagyományos farokrotorral

Jelenleg közel húsz EC145 T2 áll összeszerelés alatt, erre alapozhatja a gyártó a kezdeti átadásokat és a gyártási mennyiség későbbi felfuttatását. Mostanáig az Airbus Helicopters több mint száz fix megrendelést és opciós lekötést jegyzett a típusra, beleértve 15 EC645 T2 katonai változatot a német hadseregnek.

A négy tonnás kategóriában szereplő EC145-ös T2-es változata a fejlesztések során a korábbiakhoz képest új Arriel 2E hajtóműveket és a társaság emblematikus Fenestron zárt farokrotorját kapta, továbbfejlesztett fő- és farokrotor-reduktorral, Helionix digitális avionikával.

A T2-es változat Fenestron-rendszerű burkolt farokrotorral

Az új, kettőzött FADEC-vezérlésű hajtóművek, a feljavított reduktorral kombinálva példa nélküli teljesítményt garantálnak egy hajtómű kiesése (OEI) esetén lebegéskor is, aminek hatalmas a jelentősége az életmentő bevetések során, és általában a repülésbiztonságot tekintve, hangsúlyozza a közlemény.

A Fenestron-technológia átvétele az EC145 T2-esre a farokrotor működése szempontjából fokozott biztonságot jelent mind repülés, mind földi műveletek közben.

 

Egypilótás üzemeltetésre is kapott légialkalmasságit az új variánsJavítja a forgatónyomaték kiegyenlítésének hatékonyságát, csökkenti az egyenes repülés közben a teljesítmény-igényt, csökkenti a zajt és a vibrációt. Az EC145 T2 esetében a Fenestron új digitális reduktor-rendszere csökkenti a karbantartási költségeket és megkettőzött farokrotor-vezérlést biztosít dupla hidraulika-rendszerrel. Mindezt pedig egy új, törésálló kompozit faroktartóban helyezték el.

A T2-es bemutatót repül: az ázsiai nagyvárosok fölött is hasznos lehet a kéthajtóműves gép

Az EC145 T2-es betervezett moduláris rendszerével, nagy és akadálymentes kilátást lehetővé tevő kabinjával, lapos padlójával minden felhasználási területen biztosítja a típus rugalmasságát. Emellett sokféle kiegészítő felszerelés segíti a gép használatát a légiszállítási, vállalati és mentési műveletek során. Ezeket a funkciókat hamarosan követi a rendőrségi és a tengeri platformokat kiszolgáló konfiguráció is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.