Lehet véleményezni az újítást, szeptember 1-jétől a Déli helyett Kőbánya-Kispestig járnak a dunaújvárosi vonatok

S42 helyett Z42: jócskán kurtább lesz a menettartam, és kibővül az üzemidő, de a „mérföldkő” számos kérdést felvet.
A 42-es számú vasútvonal települései és Kelenföld között vonatozók a nyertesei a MÁV-csoport legújabb menetrendi fejlesztésének, ám akinek az utazási igényeiben a Déli pályaudvar, illetve Adony, Kulcs, Rácalmás vagy Dunaújváros szerepelt érkezési/indulási célként, annak egyéb eljutási megoldást kell keresnie – marad a kelenföldi átszállás. Innentől a közlekedési vállalat közleményét citáljuk.
„Szeptember 1-jétől újabb mérföldkőhöz érkezik a Budapest–Pusztaszabolcs vonal fejlesztése! Az itt közlekedő zónázó vonatok menetrendjének módosítása a Budapest környékén élő, naponta ingázó utasok számára még kényelmesebb és gyorsabb közlekedést biztosít. Az újításnak köszönhetően a Z42-es zónázó vonatok minden nap, kibővített üzemidőben, óránként közlekednek Kőbánya-Kispest és Dunaújváros között. Így Dunaújváros és Kelenföld között a korábbi S42-es személyvonatokhoz képest 24 perccel rövidebb lesz az út. (Egy óra négy perc az új menettartam. A szerk.) Naponta 16 alkalommal alig több, mint egy óra alatt érhető el Fejér vármegye második legnépesebb városából Budapest. A FLIRT-öknek és a pályafelújításoknak hála a vonal egy részén 160 km/órás sebességgel is haladhatnak a vonatok. A zónázó vonatok egyszerűen megjegyezhető, egyenletes, óránkénti indulási időpontokat kínálnak. Fontos változás, hogy Budapest-Déli helyett a továbbiakban Kőbánya-Kispestről indulnak, és oda is érkeznek, hogy közelebb hozzák a dél-pesti célpontokat. Ez a változás megteremti az ebből az országrészből érkezők számára a jobb összeköttetést az M3-as metróval, valamint a keleti országrészbe (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Kecskemét, Szeged) közlekedő vonatokkal, továbbá átlagosan 30 perccel gyorsabb eljutást biztosít (a Budapesttől délnyugatra elhelyezkedő települések és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között.”
A hozzászólások között nyilván találunk majd olyanokat, amelyeknek a szerzője sérelmezi majd a szegedi vonatok esetében a Z42-esekhez csatlakozást (és fordítva) – a küldetés nehézsége abban rejlik, hogy Kökin kevés idő van az átszállásra, a csomagokkal teljesítendő, a két vágány közötti megteendő, szintkülönbséggel nehezített út viszont ehhez képest hosszú.
(Nyitóképünkün: S42-es Flirtje Dunaújvárosban; fotó: Indóház)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!