Lepermetezték az esztergomi vonalat

Vörös Attila   ·   2016.06.07. 16:15
v80_P6070104

A vasúthálózaton évente általában kétszer, főleg az időjárás és a gyomok növekedésének függvényében végeznek gyomirtást. A permetezést speciális szerelvényekkel végzik: a vasútvonalakon permetezővonatok közlekednek, az állomási vágányokat pedig Unimogokkal kezelik. A permetezésre itthon két cég szakosodott: a MÁV Kert Kft. és a G&G Kft. Az utóbbi vállalat modernebb technológiát használ, a vegyszert célzottan, mindig csak a kellő mennyiségben juttatja ki a környezetbe.

Pilisvörösváron kanyarog a vasaljas szakaszon a permetezővonat. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila képeiből

A permetezővonatok a nyár elején rajzanak ki, szinte az összes vonalon megfordulnak. A szerelvények négy kocsiból állnak, a tartálykocsikban a víz van, a többiben kap helyet a vegyszer, a szóróegység és persze a személyzet is. Ma már szinte kivétel nélkül remot Dácsiával továbbítják ezeket a vonatokat, de Debrecen környékén Csörgővel is találkozhatunk.

A gyomirtásra az ágyazat tisztaságának megőrzése érdekében van szükség, korábbi cikkünkben alaposan körüljártuk ezt a témát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expresszemlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!