Lezuhant egy Medve, két halott, öt túlélő

iho   ·   2015.07.14. 16:15
cim_medve

Két halottat találtak a mentőalakulatok a gép roncsai között, a két pilótát, olvasható a védelmi tárca újabb közleményében. A több öt személy, akik a kiképző repülésen részt vettek, ejtőernyőkkel elhagyták a gép fedélzetét, és ők életben vannak, bár valamennyiüket kórházba kellett szállítani.

Korábban írtuk:

A Tu-95-ös, légcsavaros-gázturbinás stratégiai bombázó 80 kilométerre Habarovszktól szenvedett katasztrófát, a közeli Litovka bázisról való felszállása után. A személyzet a lezuhanás előtt sikeresen elhagyta a gépet, hangzik az orosz védelmi tárca közleménye.

A TASSZ jelentéséből az is kiderül, a baleset közvetlen oka a gép mind a négy hajtóművének leállása volt, ennek oka pedig feltehetően az üzemanyagrendszer hibája volt.

A Medve járőrözés közben...

Jelenleg An-12-es szállítógépekkel és Mi-8-asokkal keresik a személyzet ejtőernyővel földet ért tagjait. Maga a gép a földön felrobbant és teljesen elpusztult, de lakatlan vidékre esett, és a földön nem okozott károkat és sérüléseket, a fedélzeten pedig nem volt fegyverzet

Az orosz védelmi erők az elmúlt másfél évben rendkívül intenzíven vetették be a légierő stratégiai bombázóit, a kevés számú sugárhajtású Tu-160 Blackjack és a légcsavaros-gázturbinás Tu-95-ös Medve NATO-kódnevű típusokat. A gépek sűrűn „őrjáratoztak”, leginkább közvetlenül a brit és a skandináv partok közelében illetve a Balti-tenger felett, de a távol-keleti térségekben is, például a Guam-sziget amerikai bázis környékén, és ezzel rendszeresen kiprovokálták a NATO-szövetségesek vadászgépeinek riasztását.

...Eurofighter-kísérlettel...

A „Medve” 1956-ban állt szolgálatba, és noha közben természetesen modernizálták az elektronikáját, fegyverzetét, maga a gép gyakorlatilag ugyanaz. Nagy hatótávolság mellett 12 tonnányi bomba és rakéta szállítására és célba juttatására alkalmas, de bonyolult és drága az üzemeltetése.

Júniusban egy Tu-95-ös ugyancsak a Távol-Keleten, az amuri körzet Ukrainka bázisán, felszálláshoz való gyorsítás közben túlfutott a pályán, a védelmi tárca akkori közleménye szerint az egyik hajtóműben keletkezett tűz miatt. A személyzet elhagyta a gépet, de „különféle súlyosságú” sérülésekkel kellett kórházba vinni őket. Az akkori döntés szerint a Medvék addig nem szálhattak fel, amíg a vizsgálat nem tisztázta a baleset okait, ugyanakkor arról nem jelent még meg híradás, mit találtak a vizsgálók.

...és a Győzelem Napján, Moszkva felett

A hónap elején egy taktikai bombázó, a földközelben bevethető Szu-24-esek egyike szenvedett katasztrófát.

A viszonylag friss adatok szerint az orosz légierőnek eddig hatvanhárom Tu-95-ese volt repülőképes állapotban. Ezek közül negyvenkettő állomásozott Ukrainkán. Mindeközben az orosz védelmi minisztérium egyrészt a meglévő stratégiai bombázók többségének felújításáról, másrészt a Tu-160-asok gyártásának újraindításáról döntött.

Ugyanakkor a nyugati szaksajtó azt állítja, az orosz légierő gépparkjának üzemeltetéséhez nincs elég erőforrás és nincs elég kiképzett szakember sem.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.