Lovasberény lesz az új Enying?

Vörös Attila   ·   2015.04.12. 19:56
bbaa--IMG_8097__150410

A MÁV 6-os számú vasútvonalán, azaz a Székesfehérvár–Bicske vonalon 1898-ban indult el a forgalom, hogy nyolcvan évvel később, 1979-ben megszüntessék. A teherforgalom azonban megmaradt, 1980-ban felújították a Bicske és a hadsereg olajraktára közti két kilométert és a Lovasberény és Székesfehérvár közti huszonkét kilométert. Ez utóbbi szakaszon maradt meg a forgalom máig, a Rail Cargo Hungaria tehervonatai koptatják főleg a síneket, de régebben különvonatok is jártak Lovasberénybe.

Pénteken hét rakott kocsit hozott be Lovasberényből a 316-os Szergej<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Legutóbb vasútbarátoknak szervezett fotósvonatot a trains.hu 2009 áprilisában, ekkor még sokkal épebb volt a vonal. Az útátjárókban fénysorompók, a pályasebesség pedig még elfogadható volt. Ma, kapaszkodjanak meg, tízzel mehet a vonat a székesfehérvári Alcoa-Köfém és Lovasberény között! Az útátjárókban már csak andráskeresztek állnak, de hogy a vonatnak négyszer-ötször is meg kell állnia az útátjárót biztosító személyzet le- és fölszállása miatt, nem oszt, nem szoroz. A menetidő ugyanis botrányos, Fehérvár–Lovasberény kereken két óra. Még egyszer, ez huszonkét kilométer, aminek egy kis részén szerencsére még hússzal is lehet száguldozni.

Nagy élet volt hat éve Lovasberényben!

Mondhatnánk, hogy a fa ráér, mindegy neki, hogy fél, egy vagy két óra alatt ér le Fehérvárra. Volt már, ahol ezt gondolták, csak ott gabonával és műtrágyával. Az enyingi zsákvonalon az utolsó években aztán már csak öttel volt szabad haladni, aztán annyira lerohadt a pálya, hogy már ezt sem merték vállalni, kikerült a vörös tárcsa. Siker. De a lovasberényi egy hosszú vonal, míg Enying csak hat kilométerre van Lepsénytől, ha a 6-os vonalon huszonkét kilométeren vennék le a sebességet ötre, akkor már nem férne bele egy mozdonyvezető munkaidejébe megfordulni Lovasberényben...

Lovasberény napjainkban, ritkán foglalt ennyi vágány<br>(fotó: Dolgos Tamás)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.