Lufthansa: plusz Boeing-rendelések az időfaktor jegyében

iho/repülés   ·   2022.05.11. 09:00
csm_LH_BOEING_777_9_2_ccabd81184

A csúszó 777X-program okozta kapacitáshiányt kell áthidalni utasszállítókkal és cargo-gépekkel egyaránt.

Nagy hatótávolságú szélestörzsűek beszerzéséről döntött a Lufthansa, a korábbi rendelések bővítésével, és szinte mindegyik tételben lényeges szerepet játszik az időfaktor: a lényeg, hogy új és modern gépek minél hamarabb kerüljenek forgalomba. Ez az igény viszont kapcsolódik a korábbi megállapodásokban lekötött gépek valószínű késésével. Először röviden a lista:

  • hét Boeing 787-9-es,
  • három Boeing 777F teherszállító és
  • hét Boeing 777-8F teherszállító.

És akkor a részletek: a légitársaság korábban is rendelt már a Dreamlinerekből, ezzel a lekötött 787-esek száma már huszonöt. Mint korábban megírtuk, a Lufthansa tavaly bejelentette, öt 787-est tervez forgalomba állítani 2022-ben, amelyek a négy hajtóművek miatt sokkal kevésbé gazdaságos üzemeltetésű A340-eseket váltják le majd.

Akkori híradások szerint az első öt gép más társaságok által lemondott rendelésekre készült példány, amelyeket belső elrendezésükben is át kellett alakítani a németek igényei szerint Az elsőről már nyilvánosságra is hoztak fotókat.

Azonban a legfontosabb hátráltató tényező, hogy a 787-esek átadása áll, miután a szövetségi légügyi hivatal a MAX-ügy okán magához vette a légialkalmassági engedélyek kiadásának jogát, és ezért a hátralévő 481 lekötött 787-esből több, mint száz már gyakorlatilag kész, illetve zajlanak rajtuk az FAA által elrendelt plusz átalakítások.  

Ugyanakkor az, hogy a Lufthansa „rátett” a korábbi rendeléseire, annak is lehet a jele, hogy a németek azt remélik, vagy netán úgy is tudják, hogy a hatóság még az időn valóban zöld jelzést ad az átadásoknak.  Viszont a több 787-es megrendelés mögött a Lufthansa, amint a közleményében is jelzi, a másik megrendelt típus, a modernizált 777X késése húzódik, ezeknek az utasszállítóknak a beérkezéséig van szükség a kapacitási hiány betöltésére, hiszen ebben a pillanatban úgy állnak a dolgok, hogy az első 777-9 átadása 2023 helyett 2025-re várható csak. Mindeközben a már megrendelt Lufthansa 787-esek átadását is előbbre hozza a légitársaság.

A pluszban rendelt 777F teherszállítók is azért kellenek, mert késik az új 777X-ek programja, amelyek helyett tehát a németek a változatlanul erős áruszállítási igények okán a gép mostani változatának cargo-kiadását akarják nagyobb számban beállítani.

Ugyanennek a logikának a bázisán hosszabbítja meg a Lufthansa két, jelenleg futó 777F lízingszerződésének meghosszabbítását. Mindeközben az új technológiát képviselő 777-8F kapott plusz hét gépre szóló bizalmat, miközben az első ilyen tehergép leszállítása csak 2027-re várható. Mindenesetre a Lufthansa a teherszállító egyik első üzemeltetője lesz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.