Magnus-kalandok: amikor nem engednek leszállni...

iho   ·   2015.04.01. 11:15
cim

Az elmúlt napokban két rövid beszámolót és persze gyönyörű fotókat is kapott szerkesztőségünk a Földközi-tenger körberepülésére vállalkozó magyar Magnus Expedíciótól.

Tunézia után Fellegvándoraink Szicília felé vették az irányt, ám a Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós-producer alkotta Magnus Expedíció számára nem volt egyszerű a landolás…

– Tunéziából a merénylet másnapján elhúztuk a csíkot – kezdte beszámolóját Hankusz Kálmán. – Átrepültünk Szicíliába, ám mivel Tunéziából érkeztünk, nem nagyon akartak fogadni minket. Palermo nem engedélyezte a leszállást, így máshol próbálkoztunk, de ott is megtagadták a kérésünket. Mivel Unión kívüli országból érkeztünk, mindenképpen nemzetközi reptér kellett a landoláshoz.

Újra beszéltünk Palermóval, elmondtuk, hogy sehol nem engednek leszállni, és ők előző nap egyébként elfogadták a repülési tervet. Ez sem hatotta meg őket, közölték, csak vészhelyzet esetén szállhatunk le. Elmondtuk, jelenleg még nincs vészhelyzet, de ha nem engednek leszállni, akkor lesz, mert elfogy az üzemanyagunk. Így nagy nehezen engedélyezték, hogy letehessük a gépet. Mire leértünk, vészhelyzeti stáb fogadott minket, kérdezték, mi történt. Beszélek olaszul, kissé idegesen megkérdeztem tőlük, szerintük volt-e már olyan repülőgép, amelyik fent maradt a levegőben?

A páros Palermóból felszállva csodaszép tájak felett folytatta útját.

– Amikor Palermóból felszálltunk, és észak felé vettük az irányt, úgy terveztük, hogy az Etnához közel repülünk – folytatta Hankusz Kálmán. – A látási viszonyok azonban nagyon rosszak voltak, hihetetlenül párás, meleg volt a levegő. Mivel az Etna közel 4 ezer méter magas, biztos voltam benne, hogy ilyen körülmények között nem tudok jó képeket készíteni, így inkább a Stromboli felé folytattuk utunkat, de útba ejtettük a közelében lévő másik szigetecskét, Vulcanót is. Hihetetlen látványt nyújtott a Stromboli, itt nincs sziget, csak a vulkán, úgy is mondhatjuk, hogy a vulkán maga a sziget: aktív tűzhányók működnek, folyamatosan dől a füst. Félelmetes, ám lenyűgöző látvány...

A fiúk útja Szicíliából a szerelem szigetére, Korfura vezetett, majd rövid pihenő és tankolás után már repültek is tovább, Kréta felé.

– Gyönyörű tájak felett repültünk, de talán ezzel már nem okozok nagy meglepetést az olvasóknak – indította úti beszámolóját Hankusz Kálmán. – Korfut elhagyva érintettük Athént, Rodoszt és Zakynthost is, majd megérkeztünk Krétára. A landolás nem volt egyszerű, Zolinak hatalmas szélben, a szikla tetején lévő reptérre kellett letennie a gépet. Sikerült, jól vagyunk, rövidesen újra jelentkezünk.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.