Magyar Közlöny: hosszabbodhat a Vál-völgyi Kisvasút – volt már!
Szereztünk Közlönyt időközben, amelyből kiderült,
- nincsen semmi újdonság, ezekről már korábban is tudni lehetett
- nem 8,5, hanem 10 milliárd van rá.
Innentől a szó a Magyar Közlönyé:
„A Kormány – a kisvasutak növekvő népszerűségére, valamint a fenntarthatósági, klímavédelmi, turisztikai, nemzetgazdasági és egészségügyi szempontokra tekintettel – támogatja a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutakkal kapcsolatos infrastruktúra fejlesztését és a járműpark felújítását. Ennek érdekében a Kormány
(...)
felhívja a földművelésügyi minisztert, hogy az 1. melléklet I/a. és I/b. pontja szerinti keskeny nyomtávú vasúti fejlesztésekre nyújtson támogatást, és kössön támogatási szerződést az érintett erdőgazdaságokkal, legfeljebb 6045 millió forint összegben
(...)
felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az 1. melléklet I/a. és I/b. pontjában meghatározott fejlesztésekre biztosítson legfeljebb 2491,2 millió forint összegű támogatást, és kössön támogatási szerződést
(...)
A Kormány egyetért azzal, hogy az egyes egyedi infrastruktúra-fejlesztési beruházások forrásszükségletének biztosításáról szóló 1803/2016. (XII. 20.) Korm. határozat 1. mellékletében a »Keskeny nyomtávú vasúti fejlesztések« megnevezésű fejlesztésre 10 000 millió forint helyett 1463,8 millió forint támogatás kerüljön biztosításra.”
És akkor azok a bizonyos ütemek, és az abban szereplők, újra a Magyar Közlönyé a szó:
„I/a. ütem – Tervezés- Balatonfenyves Gazdasági Vasút: Imremajor (kiz.) – Csisztafürdő (bez.) tervezés
- Nagycenk Kastély állomás (bez.) – Fertőd Eszterházy Kastély állomás (bez.) vonalszakasz megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési és kiviteli tervek készítése
- Lillafüredi Állami Erdei Vasút pályarekonstrukció és korrekció tervezése
- Királyrét végállomás, valamint Kismaros–Verőce megvalósítási tanulmány, környezetvédelmi hatástanulmány, tervezés
- Kemencei Erdei Múzeumvasút Csarna-völgyi újjáépítés megvalósítási tanulmány, környezetvédelmi hatástanulmány, tervezés
- Debreceni Zsuzsi Erdei Vasút Debrecen nagyállomási bekötés tervezése
- Bicske (bez.) – Felcsút Puskás Akadémia (kiz.) fonódó vágány (HM olajtárolótól csak kisvasút Felcsútig)
- Alcsútdobozi arborétum (kiz.) – Vértesacsa (bez.) megvalósítási tanulmány, környezetvédelmi hatástanulmány, tervezés, új pályaszakasz engedélyezési és kiviteli tervezése, átszállási kapcsolat kialakítása Lovasberényben
- Vértesacsa–Lovasberény vizsgálati dokumentáció, szükséges tervezés NFM MÁV Zrt.
- Nyíregyháza–Sóstó megvalósíthatósági tanulmány
- Új és felújítandó járművek tervezése, prototípusok fejlesztése
- MÁV Gyermekvasút
- GYSEV Nagycenk (meglévő felújítás)
- Lillafüredi Állami Erdei Vasút
- Gyöngyösi Állami Erdei Vasút (Mátravasút)
- Királyréti Állami Erdei Vasút jelenleg működő pálya és járművek felújítása
- Kemencei Erdei Múzeumvasút (meglévő szakasz felújítás és Csarna-völgyi hosszabbítás)
- Debreceni Zsuzsi Erdei Vasút
- Balatonfenyves Gazdasági Vasút jelenleg működő szakaszának (Balatonfenyves–Somogyszentpál) felújítása
- MÁV Balatonfenyves (Imremajor–Csiszta szakasz)
- Gemenci Állami Erdei Vasút
- Kaszói Állami Erdei Vasút
- Almamelléki Állami Erdei Vasút
- Hortobágy-halastavi kisvasút
- Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút
- Szilvásváradi Állami Erdei Vasút
- Mesztegnyői Állami Erdei Vasút
- Csömödér Állami Erdei Vasút
- Pálházi Állami Erdei Vasút
- Nagybörzsönyi Erdei Vasút
- Börzsöny Kisvasút (Szob–Márianosztra)
- Királyrét, Kismaros–Verőce szakasz meghosszabbítása
- Bezina-völgyi Erdei Vasút (Márianosztra–Nagyirtás)
- Vál-völgyi Kisvasút Bicske–Lovasberény közötti eddig el nem készült szakaszai
Amennyiben az I. ütem tartalékkerete nem, vagy csak részlegesen kerül felhasználására, a megmaradó forrás a Gemenci Állami Erdei Vasút fejlesztésére fordítható.”
Korábban írtuk:
A Magyar Közlönyben vette észre a Magyar Nemzet, hogy a kormány eldöntötte közel 8,5 milliárd forintot fordít kisvasútfejlesztésre. Ebből az összegből fedezhető többek közt a Bicske–Felcsút Puskás Akadémia szakasz megtervezését, és az Alcsútdobozi arborétum–Vértesacsa szakasz megvalósítási tanulmányát is. A Vál-völgyi Kisvasút Bicske–Lovasberény közötti, eddig el nem készült szakaszainak kivitelezését a második ütemben valósítják majd meg, amelyhez pótlólagos költségvetési forrást biztosítanak.
De van más érdekesség is: a kormány arra kéri Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. útján mérje fel a „keskeny nyomközű vasúti járművek beszerzésére vonatkozó igényeket és a hazai gyártók exportlehetőségeit” az Európai Unió tagállamaiban.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!