Már idén 200 MÁV-Start-kocsi kap új belsőt

iho   ·   2013.03.08. 12:30
cim

A MÁV-Start rendelkezésére álló járműparkjának átlagéletkora 37-38 év, így évről évre egyre nagyobb és több feladatot jelent a vasúttársaságnak a komfortos utazási körülmények biztosítása, hangzik a cég közleménye.

(fotó: MÁV-Start)

A vasúti személykocsik üzemképességét és megbízható működését rendszeresen karbantartási és javítási munkálatok révén biztosítják a szakemberek. Mindez azonban a napi 2700 vonat kiállításából adódó fokozott járműkihasználtság és a személykocsik magas életkora miatt az utasok számára a komfortos utazáshoz már nem elegendő.

Ezért az utasigényeknek megfelelve egy járműfelújítási programot indított el a vasúttársaság, hogy a szolgáltatásfejlesztéseken túl ezáltal is kellemesebb körülményeket biztosítson az utazók számára. Az átalakítások az elavultabb, de várhatóan még évekig használható kocsikat érintik mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban.

(fotók: Horváth Zoltán)

A személykocsik átalakítása már elkezdődött, és várhatóan 2013-ban akár kétszáz járművet is érint.

Megújul a belső tér a padlóburkolatok és az üléshuzatok cseréjével, az ablakkereteket és az ablakok szigetelését is javítják, valamint hővédő fóliával vonják be, a falakat pedig antigraffiti réteggel látják el a műhelyekben.

A felújításoknak köszönhetően évente 15 millióan utazhatnak majd komfortosabb körülmények között.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.