Már idén 200 MÁV-Start-kocsi kap új belsőt

iho   ·   2013.03.08. 12:30
cim

A MÁV-Start rendelkezésére álló járműparkjának átlagéletkora 37-38 év, így évről évre egyre nagyobb és több feladatot jelent a vasúttársaságnak a komfortos utazási körülmények biztosítása, hangzik a cég közleménye.

(fotó: MÁV-Start)

A vasúti személykocsik üzemképességét és megbízható működését rendszeresen karbantartási és javítási munkálatok révén biztosítják a szakemberek. Mindez azonban a napi 2700 vonat kiállításából adódó fokozott járműkihasználtság és a személykocsik magas életkora miatt az utasok számára a komfortos utazáshoz már nem elegendő.

Ezért az utasigényeknek megfelelve egy járműfelújítási programot indított el a vasúttársaság, hogy a szolgáltatásfejlesztéseken túl ezáltal is kellemesebb körülményeket biztosítson az utazók számára. Az átalakítások az elavultabb, de várhatóan még évekig használható kocsikat érintik mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban.

(fotók: Horváth Zoltán)

A személykocsik átalakítása már elkezdődött, és várhatóan 2013-ban akár kétszáz járművet is érint.

Megújul a belső tér a padlóburkolatok és az üléshuzatok cseréjével, az ablakkereteket és az ablakok szigetelését is javítják, valamint hővédő fóliával vonják be, a falakat pedig antigraffiti réteggel látják el a műhelyekben.

A felújításoknak köszönhetően évente 15 millióan utazhatnak majd komfortosabb körülmények között.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!