Már kapható az Indóház október–novemberi száma

T. H. F.   ·   2022.10.07. 11:00
4630_T20V0207_211129_

Keressék az – egyre fogyatkozó számú – újságárusoknál!

Visszatérő téma: az összes tiszteletem azoké, akik mindent egy lapra feltéve belevágnak az újságvásárlásba – miközben már elfogytak az újságárusok. Micsoda anabázis ez, kérem! Szinte hasonlatos a 22-es paragrafus csapdájához. Önök még nyilván olvasták Heller klasszikusát, szóval nem is nyújtanám hosszúra: Yossarian bombázótiszt szereti az életet, és próbál megmenekülni a második világháború veszélyei elől, ezért minden követ megmozgat annak érdekében, hogy leszereljék. Ekkor tudja meg, hogy a paragrafus szerint, aki őrült, azt leszerelik, de ezt saját magának kell kérvényeznie. Ám aki őrült, az nem kéri a leszerelését, hiszen csak egy őrült akarhat részt venni a háborúban. Aki pedig normális, és ezért kéri a leszerelését, az viszont nem leszerelhető, hiszen nem őrült. A 22-es csapdája tehát: a leszerelés csak olyan feltétellel teljesülhet, ami egyben ki is zárja, hogy teljesüljön.

Esetünkben az, hogy a népek egyre kevesebb lapot olvasnak, az árushelyek megfogyatkozását vonta maga után. Az egyre ritkább újságos egyre kevesebbeknek ad lehetőséget arra, hogy lapot vegyenek. Ezért újabb kioszkok zárnak be, ergo megint elzáródik egy lapcsap, vagyis hiába ébredne rá valaki arra, mi a természetes élvezeti/olvasási szükséglete, alig van, amerre fordulhat. Talán az Auchanok még mindenkinek hozzáférhetők, bár az ottani újságos sarkok érzésem szerint mintha könyvtárként funkcionálnának (vesd össze: helyben olvasás)…

Az Indóház októberi kiadása mindenesetre megjelent, és olyan kérdésekre ad választ, mint:

  • mi történt az esővel és a lelkesedéssel a pécsi retróhétvégén?
  • mire nézett a hónap vasútfotósa, Nagy Lóránd Gábor szobájának ablaka?
  • mikor fogalmazódtak meg az első elképzelések az első, Győr és Sopron közötti vasúti kapcsolat létrehozására?
  • kiknek köszönhetjük a 265-ös Szent Tehén esztétikai megújulását?
  • hol tartották a veterán és aktív vasutasok VII. találkozóját?
  • hány éves a vasúti személyszállítás hazai tarifarendszere?
  • hogyan zajlik az RCH kínai mozdonyainak típusismereti oktatása?
  • és, ha már Kína: mit csináltak az ázsiai ország mérnökei a tolómérőjükkel az Innotranson?
  • áldás, átok, vagy lehetőség volt a németországi kilenc eurós jegy?
  • milyen a vonatozás hangulata a varázslatos, időtlen francia Haut-Quercy régióban?
  • mit köszönhet Kecskemét a helvéciai kutyavasútnak?
  • hány és milyen típusú villamosból áll a szekció bkv-s járműállománya?
  • miért lett tökéletes a Piko H0-s Szilije?

Észrevételeiket, megjegyzéseiket, meglátásaikat köszönettel várom: thf@indohaz.hu

(Nyitóképünkön Szegeden halad a 408 003-as Stadler Citylink vasútvillamos. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.