Már megint egy eltévesztett repülőtér

iho   ·   2013.12.19. 18:00
cim

Az Ethiopian Airlines Addisz-Abeba – Kilimandzsáró járatát repülő Boeing 767-ese 213 emberrel a fedélzeten nem tudott leszállni a tanzániai célrepülőtéren, mert annak pályáját egy mozgásképtelen kisrepülőgép blokkolta.

Az utasszállító fél órán át várakozási légtérben körözött, majd a személyzet a kifogyó üzemanyag miatt vészhelyzetet jelentett és megkezdte a megközelítést a Kilimanjaro International 3600 méter hosszú 27-es pályájára, melynek túlsó küszöbe közelében még mindig ott volt a lerobbant Cessna. A szélestörzsű gép azonban nem ezen a pályán, hanem 27 mérfölddel arrébb, Arusha repülőtéren ért földet, egy ugyancsak nyugati tájolású, vagyis 27-es pályán, de ez csak 1620 méter hosszú volt.

FotóK: Air Safety Network/wolfganghthome.wordpress.com

A 767-esnek sikerült megállnia a beton vége előtt, akkor került le a pályáról és akadt el a puha talajban, amikor megpróbált megfordulni és visszagurulni a pályán.

Az AvHerald kiemeli, hogy a légitársaság nem tudott magyarázatot adni arra, miért szállt le a gép a két rövid pályával rendelkező Arusha repülőtéren ahelyett, hogy akár Dar es Salaam, Mombasa vagy  Nairobi repülőterét választotta volna kitérőnek 240, 154 illetve 127 mérföldnyire a célreptértől. Egyes feltételezések szerint a személyzet eltévesztette a pályákat, és abban a hitben landolt a rövid pályán, hogy Kilimandzsárón ér földet.

Erre utal az is, hogy a frekvenciát figyelők egyike szerint a Kilimandzsáró végülis a vészhelyzet bejelentésére reagálva engedélyt adott rövid leszállásra azzal, hogy a 767-es a túlsó küszöbnél rekedt Cessna előtt meg tud majd állni. De az utasszállító nem tűnt fel a reptéren. Arusha illetékesei pedig azt közölték, hogy ők nem adtak leszállási engedélyt, nem is kommunikáltak a Boeing személyzetével.

Egyes verziók szerint a pilótákat az téveszthette meg, hogy a várakozási légtérből ráláttak a kisebbik reptérre, és ezért indultak el arrafelé, noha a másikra kaptak leszállási engedélyt.

A két reptér egymástól 45 kilométerre

Az utasok elmondása szerint a személyzet is azt közölte, hogy Kilimandzsáró repülőterén fognak leszállni. A gép elakadása után három és fél óra múlva érkeztek meg onnan a lépcsők Arushára, és ekkor tudtak kiszállni a gépből. A vészkijáratokat csak azért nyitották ki, hogy legyen némi szellőzése az elakadt szélestörzsű utasszállítónak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.