Mediterrán folyosó Magyarországon át

iho   ·   2014.04.04. 14:22

A MÁV Zrt. 2013 decemberében, közel egyéves előkészítés után csatlakozott a 913/2010/EU rendeletben kijelölt, öt országot (Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Szlovénia, Magyarország) pályahálózat-működtető és kapacitáselosztó társaságait tömörítő szervezethez, amelynek feladata a Mediterrán korridor működtetése.

A Páneurópai Vi, azaz a Mediterrán korridor a spanyolországi Almeriából kiindulva, a Valencia/Madrid–Zaragoza/Barcelona–Marseille–Lyon–Torinó–Miláno–Verona–Padova/Velence–Trieszt/Koper–Ljubljana–Budapest–Záhony útvonalon halad.

A konferencián sikerült kialakítani a gazdasági együttműködés kereteit, új tisztségviselőket választottak, megvitatták a 2014-es költségvetést, megállapodtak az éves ütemtervben, és a folyosó operatív ügyeit kezelő milánói állandó irodát megbízták a folyosó menti, potenciális ügyfelekkel kialakítandó párbeszéddel, igényeik felmérésével.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.