Megérkezett az első, Minszkben összeszerelt KISS

Vörös Attila   ·   2020.10.30. 18:00
12378_T20V7418_201028_

A CER vasúttársaság továbbította a hideg motorvonatot Rajkáról Dunakeszire szerdán. Pénteken pedig tripla szinkronpróbát tartottak.

A Stadler az eredeti szerződés szerint az első 11 KISS motorvonatot végszereli és helyezi üzembe Dunakeszin, de később további két szerelvény esetében is lehetőség nyílt a dunakeszi munkákra. Így a 012-es és a 015-ös pályaszámú vonat is már nálunk van. Az első, egyben (tehát nem kocsinként, tréleren) érkező emeletes motorvonat a 016-os volt, ez szerdán érte el a magyar határt Rajkán Fehéroroszország felől. A Stadlertől megtudtuk, hogy a KISS-eket Minszkben szerelik össze, de az üzembe helyezés egy részét a szintén fehérorosz Bresztben végzik el a Stadler szakemberei. Itt már van normál nyomtáv is, bár 25 kV-os feszültség nincs.

A KISS-ek első áramszedése vélhetően Dunakeszi állomáson történik majd meg, ahogy az ehhez kapcsolódó üzembe helyezési lépések is: 25 kV alatti tesztek, átvételi álló- és futópróbák.

A 815 016-os egységen még nincs semmiféle felirat (képek: Vörös Attila)

A MÁV-Start 815-ös sorozatának a végleges típusengedélye még nincs meg, mire erre sor kerülhet, még több kisebb-nagyobb problémát kell kiküszöbölnie a gyártónak. De három KISS (815 005, 006, 007) már dolgozik: utasforgalmi próbaüzemben közlekednek, a váci és a ceglédi vonalon hatósági engedéllyel. A Stadler tájékoztatása szerint a jövőben több újabb KISS is ilyen próbaüzembe kezd majd.

Tripla KISS robog Tatabányánál hármas szinkronpróbán Hegyeshalom felé

Addig is, számos KISS menetkész már, így különféle futópróbákon találkozhatunk velük többnyire az 1-es és a 120-as vonalon. Van, hogy Flirtökkel is együtt dolgoznak, van, hogy hármasával rohangásznak és vannak szóló próbák is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A Bz örök és időről időre megújul

iho/vasút   ·   2021.09.15. 15:00

A komfortosítási hullámból a MÁV-Start mellékvonali járművei sem maradnak ki: a következő években kétszáznál is több Bz motor- és mellékkocsi újul meg a vasúttársaság saját forrásából. Az első ráncfelvarrt mellékkocsik már forgalomba is álltak.