Meghamisított vizsgálati anyag?
A TWA New Yorkból Párizsba tartó utasszállító gépe 1996. július 17-én, 11 perccel a felszállás után a levegőben robbant fel, 230 ember halálát okozva. A tragédia lehetséges okáról a legkülönbözőbb elméletek kaptak lábra, a fedélzetre felcsempészett pokolgéptől kezdve a rakétatalálaton át egészen a meteorittal való ütközésig.
A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) négyévi vizsgálat után arra a következtetésre jutott, hogy feltehetően az üzemanyagtartály robbant fel. Azt, hogy mi robbantotta be a kerozint, a nyomozás nem tudta minden kétséget kizáróan megállapítani. A NTSB rövidzárlatra gyanakodott.
Egy, az Epix kábeltévé-csatornán júliusban bemutatandó dokumentumfilmben azonban az ügy kivizsgálásában részt vett hat szakember megtörve eddigi hallgatását azt állította egybehangzóan, hogy az NTSB zárójelentésének következtéseit „szándékosan meghamisították”, és hogy a szövetségi hatóságok „módszeresen aláaknázták” a nyomozást. A film megszólalói szerint a roncsokon semmi sem utalt műszaki hibára és a nyomok alapján a robbanás kívülről érte a gépet. Egy nyilatkozó elmondta: biztonsági kamerák rögzítették, ahogy a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) emberei egy hajnali órában „ismeretlen okokból” átkutatták a bizonyítékokat tároló hangárt.
Tom Haueter, az NTSB volt légi biztonsági igazgatója az ABC-nek kijelentette, hogy a gépen „nem volt jele” a külső behatolásnak, és hogy a belső robbanásra utaló bizonyítékok „megingathatatlanok”. A film megszólalói új vizsgálatot sürgettek az ügyben, amire válaszul az NTSB közölte, hogy noha nem szokott ilyet tenni, kész lenne erre, ha új bizonyítékok merülnek fel.