Megindult a forgalom az új 40a-n

Vörös Attila   ·   2022.05.03. 22:00
7665_DSCF4746_220503

A Dunai Finomító és Ercsi állomást elkerülő vonalon egyelőre 80-nal lehet menni, így a tehervonatok egy része jön erre.

Kezdjük gyorsan a nevezéktannal: a Dunai Finomító és Ercsi állomást elkerülő új vonalszakasz a 40a vonal része, tehát a Százhalombatta–Ecsi elágazás részt is a 40a vonal név illeti. A párhuzamos, régi vonal neve pedig 40e. A vonallal kapcsolatos műszaki adatokat korábbi cikkünkben találják.

A nagyjából 12 kilométer hosszú új, kétvágányos vasúti pályán május 3-án, kedden indult meg a vasúti forgalom. Egyelőre 80 kilométeres óránkénti sebességre van engedélyezve a vonal, így a tehervonatok és gépmenetek vették birtokukba az új infrastruktúrát. Az első napon még csak néhány szerelvény jött erre, más tehervonatok maradtak a régi 40-esen. Várhatóan fokozatosan szoknak majd át az elkerülőre.

Az RCH 1116-osa iparkodik a főváros felé (fotók: Vörös Attila)

Információink szerint az első tehervonat kedd éjszaka a Rail Cargo Hungaria Vác–Dunaújváros viszonylatú vonata volt, amit a cég egyik 1116-os mozdonya húzott. Utána következett reggel a Petrolsped mozdonyvonata Sárbogárdra, a 240 111-es Laminátkával, majd a Rail Cargo Hungaria 1116 015-ös Taurusa jött szintén gépmenetben az ellenkező irányból. Néhány órával később a CER dupla Transmontanája (610 102 és 610 104) sietett Dunaújvárosba gépmenetben vonatokért – ezeket viszont még a régi 40-esen hozták föl Kelenföldre. Dél körül végre két tehervonat is feltűnt a láthatáron: előbb az I.G. Rail Komárom–Dunaújváros viszonylatú tartályvonatát húzta a 242 559-es Plehács (kezdőképünkön), majd a Petrolsped reggeli Laminátkája hozta a gabonavonatát Sárbogárdról Budapest felé. Őket a 012-es Gigant követte egy dunaújvárosi tehervonattal. Már az első napján látványos változatossággal kezdett az új vasútvonal!

A Petrolsped gabonavonata a Sárbogárd–Kelenföld viszonylaton járt erre

A tervek szerint a vasútvonalon a 120-as tempót a nyári menetrendváltásra vezetnék be, akkortól már a távolsági személyszállító járatok is áttérnének ide. A régi vonalon pedig maradnának a személyvonatok és az Ercsit és a Dunai Finomítót kiszolgáló tehervonatok.

CER-es Transmontanák párban Dunaújváros felé

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.