Megjelentek a Rail Baltica első tenderkiírásai
Észtországban és Litvániában megjelent a részletes műszaki tenderfelhívások a Rail Baltica néven ismert normálnyomtávolságú vasútvonalra, mely a balti államokat közvetlenül fogja összekötni a közép-európai hálózattal.
A Litvánia, Lettország és Észtország által létrehozott közös vállalat, melynek neve RB Rail, két tenderfelhívást bocsátott ki. Egyikük a Pärnu és Rapla közötti új vasútvonal tervezésére és tervezésfelügyeleti szolgáltatásaira vonatkozik, a másiknak ugyanez a tárgya Kaunas és Ramygala között. Ramygala litván település, Kaunastól légvonalban 73 kilométerre, 1440 lakossal, Pärnu és Rapla pedig 46 kilométerre van egymástól. Pärnu Észtország negyedik legnépesebb települése 51 ezer lakossal.
A pályázatok benyújtásának határideje január 29.
Jean-Mark Bedmar, az RB Rail vezetõ mérnöke ez alkalomból arról beszélt, hogy a múlt évben elindult a tervezési műszaki iránymutatások előkészítése, és az Eiropas Dzelzceļa līnijas kiírta a tendereket a vasútvonal lettországi személyforgalmi állomásaira. A most megjelent két tenderkiírás csak az előhírnöke a 2022-ig várható számos hasonló pályázatnak.
A tenderkiírások a kétvágányú, villamosított, nagysebességű vasúti pálya al- és felépítményének és a kapcsolódó mérnöki műtárgyak, épületek tervezésére, tervezésfelügyeletére és létesítésére fognak kiterjedni.
A Rail Baltica néven ismert vasútépítési projektnek a balti államok területére 728 km hosszú kétvágányú, villamosított szakasza esik, kiépítésének teljes költséget 3,68 milliárd euróra becsülik. A vonalon teher- és személyforgalom egyaránt lesz. A helsinki kapcsolatot kezdetben vasúti komp jelenti majd, de később sor kerülhet majd a Finn-öböl alatti vasúti alagút megépítésére is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!